3 syytä, miksi kuvitukset ovat tärkeä osa brändi-ilmettä

Yritysilmeen voi suunnitella logon, värien ja typografian ympärille, mutta kuvitusten lisääminen osaksi kokonaisuutta nostaa ilmeen uudelle tasolle ja lisää tunnistettavuutta. Kuvitusten avulla pystyy visualisoimaan erilaisia tunteita ja luomaan persoonallista sisältöä. Erityisesti seuraavista syistä kuvituksen lisäämistä omaan brändiin kannattaa harkita.

1. Saatte positiivista huomiota

Toimiva kuvitus tukee tekstiä ja synnyttää huomiota. Tahdotte sitten tuoda esille vanhaa palvelua tai aivan tuliterää tuotetta, kuvitus auttaa kiinnittämään katseen ja luomaan positiivista huomiota tekstin ympärille. Sosiaalisessa mediassa, jossa selailu tapahtuu nopeasti, vetää näyttävä ja värikäs kuvitus katseen puoleensa. Blogikirjoituksen yhteydessä oleva kuvitus tai nettisivugrafiikat puolestaan voivat olla yksityiskohtaisempiakin, sillä niiden parissa viihdytään pidempään. Myös esimerkiksi pakkaussuunnittelun tai muiden printtituotteiden kohdalla rikkaammat kuvitukset toimivat hyvin.

2. Informatiivinen teksti saadaan helpommin ymmärrettävään muotoon

Informatiivinen teksti kaipaa rinnalleen kuvaa, joka helpottaa sisällön palasteltua osiin ja auttaa siten ymmärtämään sisältöä. Informatiiviselle kuvitukselle on oma lajinsa: infografiikat, joiden avulla hankalampikin sisältö saadaan tiivistettyä kompaktiin, visuaaliseen muotoon. Infografiikka on simppelin näköinen ja sisältää tavallisesti esimerkiksi taulukoita. Yleisilmeeltään se on kuitenkin näyttävämpi kuin vaikkapa Excelissä toteutetut kaaviot. Infograafityylejä on lukuisia erilaisia, ja vaihteleville sisällöille tulee miettiä parhaan mallinen graafi.

3. Teette omasta brändistänne tunnistettavan

Kuvitustyylejä ja väriyhdistelmiä on rajattomasti, joten jokaiselle yritykselle löytyy omanlaisensa tyyli. Persoonallisella kuvitustyöllä kilpailijoista on helppo erottautua ja luoda uniikki brändi-ilme. Yrityksen graafiseen- tai kuvaohjeistoon voi sisällyttää kuvituksen tyylisuunnan ja niissä käytetyt värit. Tämä edesauttaa sitä, että visuaalinen brändi pysyy yhtenäisenä, eikä eri markkinointikanaviin eksy esimerkiksi erityylisiä kuvituksia.

Kuvitusten käyttäminen on näyttävä tapa luoda omanlaista visuaalista sisältöä ja sillä on tekstiä keventävä vaikutus. Kuvat jäävät mieleen paremmin kuin teksti, jonka vuoksi kuvitus on miellyttävä keino saada uusi asiakas kiinnostumaan yrityksestäsi.

Lisää kuvituksesta ja graafisen suunnittelun palveluistamme voit lukea palvelut-sivultamme sekä blogistamme. Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Aino Korpinen

Aino Korpinen
Graphic Designer
aino.korpinen@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: