Yritysblogi on tänä päivänä tärkeä osa monen yrityksen digimarkkinointia. Mieleeni ei tule yhtään sellaista yritystä tai toimialaa, jossa yritysblogista ei olisi lisäarvoa yritykselle. Yritysblogi sekä kasvattaa sivuston orgaanista näkyvyyttä että tarjoaa arvokasta lisätietoa yrityksen eri kohderyhmille. Säännöllisesti päivittyvä blogi luo kuvaa aktiivisesta ja asiantuntevasta yrityksestä.

Mitä asioita sitten yritysblogiin tekstejä kirjoittaessa pitäisi huomioida? Kokosin tekstiin 3 täsmävinkkiä kirjoittajille.

1. Mieti aina, kenelle kirjoitat

Ennen kuin lähtee kirjoittamaan mitään, on tietysti järkevää tehdä blogille sisältösuunnitelma, jossa määritellään jokaisen blogitekstin kohderyhmät. Yrityksestä riippuen kohderyhmiä voi olla useita, joten osa blogiteksteistä voi hyvinkin olla suunnattu eri ryhmille kuin toiset. Esimerkiksi osa teksteistä voi olla hyvinkin yleisellä tasolla kirjoitettu tarjoten ehkä ensi kertaa sivustolla käyvälle lisätietoa, kun taas syvemmälle asiantuntemukseen menevät tekstit ovat usein jo suunnattu tietyille, aiheesta paljonkin tietäville henkilöille, joille halutaan tarjota lisäinformaatiota.

Mieti siis aina tekstiä kirjoittaessasi: Kenelle tätä kirjoitan? Kuka on tämän tekstin kohderyhmää?

2. Tarkista kielioppi ja luettavuus

Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin lukea huolimattomia tekstejä, jotka vilisevät virheitä tai ovat vaikeasti luettavia sekavien lauserakenteiden takia! Virheitä sattuu silloin kaikille, mutta jos niitä on joka tekstissä, antaa se väistämättä huolimattoman kuvan. Moni on sokea omille virheilleen, joten paras tapa on oman oikoluvun jälkeen antaa tekstit luettavaksi vielä kollegalle tai markkinointitoimistokumppanille.

3. Ohjaa lukijaa eteenpäin sivustolla

Haluathan, että lukija jatkaa blogitekstisi luettua selailua sivustollanne? 😉 Lisää blogitekstiin aina linkityksiä sivustonne sisällä, esimerkiksi palveluihin tai muihin kiinnostaviin teksteihin, jotta lukija ei lähde sivustoltanne heti pois blogitekstin luettuaan.

Jos olet kiinnostunut lukemaan lisää tästä teemasta, sinun kannattaa lukea muita yritysblogiteemaisia tekstejämme tai jos haluat mahdollisesti ulkoistaa yrityksesi blogituotannon, voit mennä lukemaan lisää yritysblogipalvelustamme.

Kupli on markkinointitoimisto jatkuvaan ja suunnitelmalliseen digimarkkinoinnin tekemiseen. Tarjoamme sisällöntuotantoa esimerkiksi yritysblogeihin ja verkkosivuille. Lue lisää tai ota yhteyttä!

Suvi Asikainen

Suvi Asikainen
Asiakkuudet & myynti
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: