Aktivoiva sisältö Facebookissa

Facebook-sivulle on luotava aktiivisesti sisältöjä, mutta kuinka saada tykkääjät aktivoitumaan, kertomaan mielipiteitä tai jakamaan ideoita? Tässä pari vinkkiä, joiden avulla pääset alkuun aktivoivien sisältöjen tuottamisessa:

Järjestä kilpailu

Ihmiset rakastavat kilpailuita ja sitä, että he voivat voittaa jotain itselleen. Palkintona ei tarvitse olla mitään kovin suurta tai ihmeellistä, pienetkin palkinnot innostavat ihmisiä osallistumaan. Kytke kuitenkin kisan palkinto jotenkin yrityksesi toimialaan tai tuotteisiin, ettei kisasta tule brändistä täysin irrallista toimintaa – eli kilpailu vain kilpailun vuoksi. Muista myös tarkastaa Facebookin arvontasäännöt ennen kuin laitat kilpailun pystyyn.

Kysy mielipidettä

Aseta kysymyksiä, joihin kävijät voivat tarttua ja joista saadaan aikaan keskustelua. Useimmiten kävijät kertovat mielellään mitä mieltä he ovat, joten mieti vain kysymys ja kysy rohkeasti – voit saada aivan uudenlaisia ideoita ja näkökulmia – sellaisia, joita et itse olisi tullut ajatelleeksi ollenkaan!

Reaktionapit käyttöön

Facebookissa on käytössä tällä hetkellä kuusi erilaista reaktionappia. Näitä nappeja on helppo hyödyntää Facebook-julkaisuissa. Pyydä kävijöitä esimerkiksi valitsemaan suosikki tietyistä vaihtoehdoista ja äänestämään tietyllä reaktionapilla.

P.s. Muista myös pyytää kävijät, jotka ovat tykänneet julkaisuista, tykkäämään myös sivustasi!

 

Me Kuplilla räätälöimme markkinointistrategioita jokaisen yrityksen yksilöllisiin tarpeisiin. Markkinointistrategioiden suunnittelun ja implementoinnin ohella tarjoamme sisältömarkkinointia, some-mainontaa ja verkkosivuja sekä niiden päivityspalveluja. Tarjoamme myös sisältöstrategioita, sisältösuunnitelmia ja sisällöntuotantoa yrityksellesi. Ota yhteyttä!

Mari Orpana
Mari on markkinoinnin KTM, monitoiminainen, joka saa asioita tapahtumaan.
Mietitäänkö yhdessä yrityksellenne parhaat keinot markkinointiin?
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

 

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: