Asiakasymmärrys2019-04-16T16:54:25+03:00

Asiakasymmärrys

Asiakasymmärrys tuo asiakkaan markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen keskiöön. Se tarjoaa edellytykset kehittää tuotteita ja palveluita vastaamaan asiakkaiden todellisia tarpeita, samalla mahdollistaen asiakaslähtöisen markkinoinnin kokonaisvaltaisesti. Me Kuplilla autamme sinua viemään organisaatiosi asiakasymmärryksen seuraavalle tasolle esimerkiksi asiakasymmärryksen roadmapin, ostajapersoonien ja ostopolun määrittelyn tai asiakastutkimuksien avulla.

Mitä hyötyä palvelusta on sinulle ja yrityksellesi?

  • Mahdollisuus markkinoinnin parempiin tuloksiin: Olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja tuotat sisältöä, joka vastaa juuri siihen, mitä asiakkaasi kaipaa
  • Asiakas tuodaan liiketoiminnan ja markkinoinnin keskiöön
  • Palveluiden ja tuotteiden kehittäminen ei tapahdu tuote edellä, vaan syvennymme aidosti asiakkaiden todellisiin tarpeisiin
  • Markkinoinnin kanavat ja sisällöt on rakennettu asiakkaan lähtökohdista huomioiden ostopolun eri vaiheet

1. ASIAKASYMMÄRRYKSEN ROADMAP

Onko organisaationne vasta tuomassa asiakasta toiminnan keskiöön? Silloin on hyvä määritellä ensin asiakasymmärryksen roadmap, jonka avulla päästään kiinni siihen millä työkaluilla asiakasymmärrys kehittyy parhaiten juuri teidän organisaatiossanne.

Asiakasymmärryksen roadmapin avulla:

  • Löydetään asiakasymmärryksen mahdollisuudet liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittämisessä
  • Tuodaan asiakas toiminnan keskiöön
  • Otetaan käyttöön työkalut, joilla asiakasymmärrystä voidaan kehittää
  • Saadaan selkeä suunnitelma siihen, kuinka edetään

2. OSTAJAPERSOONAT

Tunnetko asiakkaasi tarpeet ja toimintatavat? Tiedätkö, mistä kanavista heidät tavoittaa, millaista sisällöistä he ovat kiinnostuneita tai millaisia haasteita heillä arjessaan on? Ostajapersoonat auttavat hahmottamaan kohderyhmät selkeässä ja yksinkertaistetussa muodossa. Ostajapersoonat antavat selkeät raamit ja suuntaviivat toiminnan ja markkinoinnin kehittämiseksi.

Määritämme mm. seuraavat:

  • Ostajapersoonien käytön tavoitteet – mitä ostajapersoonien avulla halutaan saada aikaan?
  • Ostajapersoonien luominen – mm. demografiset tiedot, mielenkiinnon ja arvostuksen kohteet sekä heidän tavoitteensa ja haasteensa.

3. OSTOPOLKU

Tiedätkö, miten asiakkaasi päätyy lopulta ostamaan tuotteesi tai palvelusi? Asiakkaan ostopolku on prosessi, jonka asiakas käy läpi yrityksesi tarjoaman tiedostamisesta aina sitoutumiseen asti.  Se sisältää useita eri vaiheita sekä kanavia. Ostopolun määrittämisen tavoitteena on hahmottaa, miten asiakkaasi ostopolku muodostuu ja kuinka häntä voidaan opastaa sen eri vaiheissa kohti ostopäätöstä.

Ostopolun avulla:

  • Tuloksena saadaan selkeä kuva ostopolun erilaisista vaiheista
  • Löydetään ostoprosessien kehityskohteet ja heikot lenkit
  • Päästään suunnittelemaan ja tuottamaan sisältöä, joka asiakasta hyödyttää aidosti
  • Pystytään tukemaan asiakasta ostopolulla ohjaten kohti ostopäätöstä

4. ASIAKASKYSELYT JA -SELVITYKSET

Aidon asiakasymmärryksen saavuttaminen edellyttää, että asiakkaat kohdataan selvittäen heidän tarpeitaan, haasteitaan sekä mieltymyksiään. Lisäksi datan kerääminen nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaista on tärkeää.

Me toteutamme yrityksesi puolesta:

  • Kyselytutkimukset, jotka auttavat hahmottamaan asiakkaittesi kokemuksia paremmin.
  • Relevantin datan keräämisen, minkä tuloksia voidaan hyödyntää asiakasymmärryksen syventämisessä.
Mari Orpana

Soita tai lähetä viesti, niin keskustellaan lisää!

Mari Orpana
CEO, myynti
mari.orpana@kupli.fi
040 480 3882

Voisimmeko olla avuksi? Jätä sähköpostiosoitteesi niin otamme sinuun yhteyttä pian!

Asiakasymmärrys

Asiakasymmärrys tuo asiakkaan markkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen keskiöön. Se tarjoaa edellytykset kehittää tuotteita ja palveluita vastaamaan asiakkaiden todellisia tarpeita, samalla mahdollistaen asiakaslähtöisen markkinoinnin kokonaisvaltaisesti. Me Kuplilla autamme sinua viemään organisaatiosi asiakasymmärryksen seuraavalle tasolle esimerkiksi asiakasymmärryksen roadmapin, ostajapersoonien ja ostopolun määrittelyn tai asiakastutkimuksien avulla.

Mitä hyötyä palvelusta on sinulle ja yrityksellesi?

  • Mahdollisuus markkinoinnin parempiin tuloksiin: Olet oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja tuotat sisältöä, joka vastaa juuri siihen, mitä asiakkaasi kaipaa
  • Asiakas tuodaan liiketoiminnan ja markkinoinnin keskiöön
  • Palveluiden ja tuotteiden kehittäminen ei tapahdu tuote edellä, vaan syvennymme aidosti asiakkaiden todellisiin tarpeisiin
  • Markkinoinnin kanavat ja sisällöt on rakennettu asiakkaan lähtökohdista huomioiden ostopolun eri vaiheet

1. ASIAKASYMMÄRRYKSEN ROADMAP

Onko organisaationne vasta tuomassa asiakasta toiminnan keskiöön? Silloin on hyvä määritellä ensin asiakasymmärryksen roadmap, jonka avulla päästään kiinni siihen millä työkaluilla asiakasymmärrys kehittyy parhaiten juuri teidän organisaatiossanne.

Asiakasymmärryksen roadmapin avulla:

  • Löydetään asiakasymmärryksen mahdollisuudet liiketoiminnan ja markkinoinnin kehittämisessä
  • Tuodaan asiakas toiminnan keskiöön
  • Otetaan käyttöön työkalut, joilla asiakasymmärrystä voidaan kehittää
  • Saadaan selkeä suunnitelma siihen, kuinka edetään

2. OSTAJAPERSOONAT

Tunnetko asiakkaasi tarpeet ja toimintatavat? Tiedätkö, mistä kanavista heidät tavoittaa, millaista sisällöistä he ovat kiinnostuneita tai millaisia haasteita heillä arjessaan on? Ostajapersoonat auttavat hahmottamaan kohderyhmät selkeässä ja yksinkertaistetussa muodossa. Ostajapersoonat antavat selkeät raamit ja suuntaviivat toiminnan ja markkinoinnin kehittämiseksi.

Määritämme mm. seuraavat:

  • Ostajapersoonien käytön tavoitteet – mitä ostajapersoonien avulla halutaan saada aikaan?
  • Ostajapersoonien luominen – mm. demografiset tiedot, mielenkiinnon ja arvostuksen kohteet sekä heidän tavoitteensa ja haasteensa.

3. OSTOPOLKU

Tiedätkö, miten asiakkaasi päätyy lopulta ostamaan tuotteesi tai palvelusi? Asiakkaan ostopolku on prosessi, jonka asiakas käy läpi yrityksesi tarjoaman tiedostamisesta aina sitoutumiseen asti.  Se sisältää useita eri vaiheita sekä kanavia. Ostopolun määrittämisen tavoitteena on hahmottaa, miten asiakkaasi ostopolku muodostuu ja kuinka häntä voidaan opastaa sen eri vaiheissa kohti ostopäätöstä.

Ostopolun avulla:

  • Tuloksena saadaan selkeä kuva ostopolun erilaisista vaiheista
  • Löydetään ostoprosessien kehityskohteet ja heikot lenkit
  • Päästään suunnittelemaan ja tuottamaan sisältöä, joka asiakasta hyödyttää aidosti
  • Pystytään tukemaan asiakasta ostopolulla ohjaten kohti ostopäätöstä

4. ASIAKASKYSELYT JA -SELVITYKSET

Aidon asiakasymmärryksen saavuttaminen edellyttää, että asiakkaat kohdataan selvittäen heidän tarpeitaan, haasteitaan sekä mieltymyksiään. Lisäksi datan kerääminen nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaista on tärkeää.

Me toteutamme yrityksesi puolesta:

  • Kyselytutkimukset, jotka auttavat hahmottamaan asiakkaittesi kokemuksia paremmin.
  • Relevantin datan keräämisen, minkä tuloksia voidaan hyödyntää asiakasymmärryksen syventämisessä.
Mari Orpana

Soita tai lähetä viesti, niin keskustellaan lisää!

Mari Orpana
CEO, myynti
mari.orpana@kupli.fi
040 480 3882

Kuinka yhteistyö on kanssamme sujunut:

”Erinomaisesti. Kuplin tiimi on erittäin asiantunteva, joustava ja tehokas. Olen suositellut ja tulen suosittelemaan Kuplia muillekin.”

”Olemme erittäin tyytyväisiä aikataulujen, asiakkaan toiminnan tuntemisen, asiakaspalvelun suhteen.”

Voisimmeko auttaa asiakasymmärryksessä? Jätä sähköpostiosoitteesi, niin otamme sinuun yhteyttä pian!

Miten päästään alkuun?

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä

Mari Orpana

Mari Orpana
CEO, Co-founder
mari.orpana@kupli.fi
040 480 3882

Mikä palveluistamme kiinnostaa (voit valita useampia)?

}