Ostajapersoonat

Ostajapersoonat auttavat hahmottamaan kohderyhmät selkeässä ja yksinkertaistetussa muodossa. Kuplin asiakasymmärryksen palvelun avulla määrittelette omat ostajapersoonanne ja opitte lisää asiakkaistanne.

Tunnetteko asiakkaidenne tarpeet ja toimintatavat? Tiedättekö, mistä kanavista heidät tavoittaa, millaista sisällöistä he ovat kiinnostuneita tai millaisia haasteita he arjessaan kohtaavat? Ostajapersoonat antavat vastauksia juuri näihin kysymyksiin!

Mikä on ostajapersoona?

Ostajapersoona on fiktiivinen hahmo, joka edustaa asiakaskuntanne tiettyä segmenttiä yhteen henkilöön tiivistettynä. Kullakin ostajapersoonalla on omat kysymyksensä yrityksesi tarjontaan nähden.

Miksi ostajapersoonia luodaan?

Ne auttavat kohdistamaan jokaisen markkinointitoimenpiteen mahdollisimman lähelle napakymppiä. Ostajapersoonan tarpeita ja kysymyksiä ajattelemalla saatte kohdennettua viestienne sisällöt juuri oikein: vastaatte hänen kysymyksiinsä ja tavoitatte hänet oikeasta paikasta oikeaan aikaan.

Ostajapersoonat ovat osa asiakasymmärrystä

Ostajapersoonien määrittely kuuluu Kuplin asiakasymmärryksen palveluihin. Samaan pakettiin kuuluu yleensä myös muuta määrittelytyötä, kuten ostajapersoonien kulkema ostopolku ja kenties myös yksityiskohtainen kanavastrategia.

Ostajapersoonat antavat selkeät raamit ja suuntaviivat toiminnan ja markkinoinnin kehittämiseksi. Määritämme mm. seuraavat:

  • Ostajapersoonien käytön tavoitteet – mitä ostajapersoonien avulla halutaan saada aikaan?
  • Ostajapersoonien luominen – mm. demografiset tiedot, mielenkiinnon ja arvostuksen kohteet sekä heidän tavoitteensa ja haasteensa.
Mari Orpana

Mari Orpana
CEO, myynti, KTM
mari.orpana@kupli.fi
040 480 3882

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä

Mari Orpana

Mari Orpana
CEO, Co-founder
mari.orpana@kupli.fi
040 480 3882