Ostopolku

Tiedätkö, miten asiakkaasi päätyy lopulta ostamaan tuotteesi tai palvelusi? Selvitetään se ostopolun avulla!

Mikä on ostopolku?
Ostopolku on prosessi, jonka asiakas käy läpi yrityksesi olemassaolon tiedostamisesta aina ostopäätökseen ja sitoutumiseen asti. Kun ostopolku kuvataan konkreettisesti, konkretisoituvat myös markkinoinnin toimenpiteiden tavoitteet uudella tavalla!

Miksi ostopolku määritellään?
Ostopolun määrittämisen tavoitteena on hahmottaa, miten asiakkaanne ostopolku muodostuu ja kuinka häntä voidaan opastaa sen eri vaiheissa kohti ostopäätöstä. Mistä kanavista hänet tavoittaa ja millaisiin kysymyksiin hän tarvitsee vastauksia?

Kun tarjoatte markkinointinne kautta sen, mitä tuleva asiakas tarvitsee, johtaa hänen ostopolkunsa entistä varmemmin suoraan maaliin eli tuotteenne tai palvelunne hankintaan. Ostopolku jatkuu oston jälkeen vielä sitouttamisella.

Ostopolun määrittelyn avulla:

  • Saadaan selkeä kuva ostopolun eri vaiheista
  • Löydetään ostoprosessien kehityskohteet ja heikot lenkit
  • Päästään suunnittelemaan ja tuottamaan sisältöä, joka hyödyttää asiakasta aidosti
  • Pystytään tukemaan asiakasta ostopolulla ohjaten kohti ostopäätöstä

Ostopolku kuuluu Kuplin Asiakasymmärryksen palveluihin.

Ostopolkua kulkevat yleensä ostajapersoonat, joista jokaisella on oma yksilöllinen reittinsä. Persoonat voi tavoittaa eri markkinointikanavien kautta, joissa sijaitsevat ostopolun kohtaamispisteet sen eri vaiheissa.

Yritysilme-palvelu kannattaa yhdistää Kuplin markkinoinnin suunnittelun palveluihin ja brändistrategiaan, jotta yritysilmeenne ja sen lanseeraus voisivat olla osa laajempaa markkinoinnin strategiaa.

Mari Orpana

Mari Orpana
CEO, myynti, KTM
mari.orpana@kupli.fi
040 480 3882

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä

Mari Orpana

Mari Orpana
CEO, Co-founder
mari.orpana@kupli.fi
040 480 3882