LinkedIn-algoritmi keväällä 2024 – millaista sisältöä LinkedIn arvostaa?

|2024-04-23T11:14:10+03:0023.04.2024|LinkedIn|

"Linkkiä ei saa laittaa tekstiin vaan kommentteihin" lienee monella edelleen yleisin muistikuva liittyen LinkedInin algoritmiin. Mutta mitä LinkedIn-algoritmille kuuluu nyt, keväällä 2024? Mikä auttaa julkaisuja leviämään ja mikä taas estää leviämistä? Mitä kannattaa tehdä, ...

Jaa dataa tehokkaasti infograafien avulla

|2024-03-20T15:14:49+02:0020.03.2024|Graafinen suunnittelu|

Kaikenkokoiset yritykset ja organisaatiot käsittelevät dataa pienistä määristä ja kokonaisuuksista suurempiin. Tiedon tehokas välittäminen eteenpäin sidosryhmille voikin olla toisinaan monimutkaista jos tietomäärät ovat hankalasti sisäistettäviä tai laajoja. Infograafiset kuvitukset ja visualisoidut kaaviokuvat tarjoavat tehokkaan ...

Pinterestin uusi opas tarjoaa vinkkejä markkinointiin

|2024-02-06T15:33:34+02:0006.02.2024|Pinterest|

Pinterest on edelleen muihin verrattuna melko vähän hyödynnetty yritysten markkinoinnissa hyödynnettä kanava, vaikka sillä on 482 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää maailmanlaajuisesti. Pinterestiä kuitenkin käytetään paljon erityisesti inspiraation etsimiseen ja hankintojen suunnitteluun. Olisiko Pinterest teille hyödyllinen ...

Viime vuoden tekoälybuumi ei vielä näkynyt tilastoissa

|2024-01-11T11:27:26+02:0011.01.2024|Analytiikka|

Tilastokeskus julkaisi joulukuussa vuotuisia tietoja tietotekniikan käytöstä yrityksissä. Kirjoitin vuosi sitten ”Sosiaalisen median käyttö suomalaisissa yrityksissä kasvoi odotetusti”-tekstissä löydöksiä vuoden 2022 tilastoista ja nyt on aika sukeltaa uusimpiin lukuihin. Sosiaalisen median käyttö edellisen vuoden ...

Markkinointi 2024 – joko teillä on markkinoinnin suuntaviivat valmiina ensi vuodelle?

|2023-12-08T10:03:33+02:0008.12.2023|Suunnittelu|

Vuoden viimeinen kuukausi on jo käynnissä! Onko teidän organisaationne suuntaviivat markkinointiin vuodelle 2024 jo valmiina? Useinkaan ei tarvitse päivittää koko markkinointistrategiaa vuoden vaihtuessa, mutta on syytä käydä läpi tärkeimmät kohdat ja tehdä tarvittavat viilaukset. ...

Haastattelun kautta asiantuntijuutta blogiartikkeleihin

|2023-11-15T09:42:32+02:0015.11.2023|Sisältömarkkinointi|

Yritysblogin tai muun verkkosivuartikkelin kirjoittamisen voi ulkoistaa myös silloin, kun siihen kaivataan syvällistä asiantuntemusta tai jonkun henkilökohtaisia näkemyksiä. Miten tämä on mahdollista, jos kirjoittajana on täysin ulkopuolinen henkilö? Helpoin ratkaisu on haastatella asiantuntijaanne.

Digitaalinen brändiohjeisto helpottaa organisaation arkea

|2023-10-25T09:53:50+03:0025.10.2023|Brändi, Graafinen suunnittelu|

Brand bookit ja erilaiset brändiohjeistot on perinteisesti tehty pdf-muotoon, ja näitä pdf-dokumentteja on tallennettu organisaatioiden sisäisille alustoille ja lähetetty eteenpäin sähköpostitse. Erilaiset pdf:t eivät kuitenkaan ole kovinkaan kätevä tapa ylläpitää tai jakaa brändiohjeistoa. Varsinkaan ...

Kuvakonsepti – mitä siinä määritellään?

|2023-10-12T15:02:47+03:0012.10.2023|Pinterest|

Onko teidän organisaatiollanne kuvakonsepti? Onko kaikille päivänselvää, mitä kuvia käytetään viestinnässä ja markkinoinnissa ja miten? Monesti kuvakonsepti luodaan graafisen ohjeistuksen tai laajemman brändiuudistuksen yhteydessä, mutta sen voi toteuttaa myös omana projektinaan. Tyypillisesti tarve kuvakonseptille ...