Verkkokäyttäytyminen numeroina

By | 2018-07-16T09:34:17+00:00 16.07.2018|Yleinen|

Tilastoja, tilastoja! Mikäs olisikaan parempaa kesälukemista, kuin täyttää pää pienellä nippelitiedolla? Tässä siis muutama luku somen käytöstä ja nettishoppailusta viime vuonna. Kaikki tiedot pohjautuvat Tilastokeskuksen teettämään Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tutkimukseen vuodelta 2017 (www.stat.fi). [...]

Mitkä ihmeen sisältötyypit?

By | 2018-07-13T08:35:21+00:00 13.07.2018|Markkinointi, Sisältömarkkinointi|

Sisältöstrategia, sisältösuunnitelma, sisältötyypit… Paljon erilaisia sanoja vilahtelee jatkuvasti puheessa ja viesteissä, kun mietimme asiakkaillemme markkinoinnin ratkaisuja. Nämä sanat eivät kuitenkaan ole aina ihan yksioikoisia ja niillä voi olla myös monia merkityksiä riippuen puhujasta. Mitä tarkoitamme, [...]

Brändilähettiläs ja mikrovaikuttaja vahvoilla vaikuttajamarkkinoinnissa

By | 2018-07-09T11:25:08+00:00 09.07.2018|Yleinen|

Vaikuttajamarkkinointia käytetään usein tietyn kampanjan yhteydessä ja vaikuttajat mielletään usein vain julkisuuden henkilöiksi. Tämä markkinoinnin muoto on kuitenkin muutoksessa: olisiko tehokkaampaa ottaakin käyttöön brändilähettiläs ja hyödyntää mikrovaikuttajia? Brändilähettiläs vie yrityksesi viestiä eteenpäin Vaikuttajamarkkinointi on perinteisesti [...]

Kupli muutti historialliseen Grönqvistin taloon

By | 2018-07-03T13:07:37+00:00 02.07.2018|Yleinen|

Niin ihana kuin meidän Töölön toimisto olikin, kävi se vääjäämättä liian pieneksi meidän porukalle. Toimintamme mennessä eteenpäin tuntui vain luontevalta, että Kupli siirtyi keskeiselle paikalle keskustan sykkeeseen. 29.6. alkaen Kuplin toimisto vaihtui Pohjoisesplanadille kauniiseen Grönqvistin [...]

Pahimmat virheet, jotka yritys voi tehdä Instagram-tilillään

By | 2018-06-20T10:22:51+00:00 20.06.2018|Yleinen|

Vaikka Instagram on ollut jo vuosia kuluttajien ja mainostajien suosiossa, ja yhä useammat yritykset tiedostavatkin Instagramin tärkeyden, on monella firmalla edelleen paljon kehitettävää Instagramin kanssa. Kupli listasi 5 pahinta virhettä, jotka yritys voi Instagram-tilillään tehdä. [...]

Vaikuttajamarkkinointi tutuksi

By | 2018-06-18T11:55:46+00:00 18.06.2018|Sisältömarkkinointi, Sosiaalinen media|

Vaikuttajamarkkinointi ei ole uusi ilmiö, mutta kasvava ja muuttuva sellainen. Yhteisöpalvelujen myötä on urheilutähtien, artistien ja näyttelijöiden rinnalle ponnistaneet some-tähdet, joilla on oma vakiintunut seuraajakuntansa. Näiden persoonien vaikutusvalta seuraajiinsa on tunnistettu markkinoinnin saralla, jonka myötä [...]

Bloggaamalla Google-näkyvyys nousuun

By | 2018-06-13T14:27:57+00:00 13.06.2018|Hakukoneoptimointi, Yritysblogi|

Saatat törmätä yritysten sivuilla välillä Blogi-, Ajankohtaista- tai Uutiset-osioihin. Näissä osioissa yritykset esimerkiksi viestivät ajankohtaisista aiheista ja jakavat tietoa ja vinkkejä alasta. Tiedon jakamisen ja asiantuntijuuden nostamisen lisäksi säännöllisen kirjoittamisen syynä on myös monesti hakukoneoptimointi. [...]