Negatiiviset avainsanat Googlen hakusanamainonnassa

By |2018-11-15T09:56:55+00:0015.11.2018|Google|

Aikaisemmin kerroimme, miten avainsana-analyysilla voidaan kartoittaa oikeat avainsanat, joilla yritys haluaa tulla löydetyksi. Hakusanamainontaa tehdessä tulee kuitenkin ottaa huomioon, että asiakkaiden käyttämät hakutermit voivat olla samankaltaisia kuin avainsanasi, mutta tarjoamiesi palveluiden tai tuotteiden kannalta täysin [...]

Sohvin työpäivä – millainen oli harjoittelijan maanantai Kuplilla?

By |2018-11-13T13:28:42+00:0013.11.2018|Markkinointi, Yleinen|

Uusi viikko ja uudet kujeet, niin kuin on tapana sanoa. Mikään työpäivä ei ole peilikuva toisesta, mutta tältä omani voi esimerkiksi näyttää. Tervetuloa mukaan seuraamaan, mitä puuhailin maanantaina 12.11.2018! 9.30 Saavun toimistolle hiukan normaalia myöhemmin, [...]

Miten valitset yrityksellesi sopivan somekanavan?

By |2018-11-08T09:45:41+00:0007.11.2018|Sosiaalinen media|

Pohditko, missä kanavassa yrityksesi pitäisi olla? Riittääkö yksi, vai pitääkö jokaisessa mahdollisessa kanavassa olla läsnä? Miten sisällöt eroavat eri kanavissa? Kävimme Marin kanssa viime viikolla Koillis-Helsingin yrittäjien tilaisuudessa puhumassa siitä, mitä yrityksen kannattaa ottaa huomioon somekanavia [...]

Kuplista juttua Kauppalehdessä

By |2018-10-31T16:48:19+00:0031.10.2018|Yleinen|

Kauppalehti kävi viime viikolla haastattelemassa meitä Yrittäjästä työnantajaksi -palveluun liittyen. Kerroimme kokemuksiamme Turre Legalin tarjoamasta palvelusta - sekä sivusimme ylipäätään Kuplin alkuvaiheen tarinaa. :) "Tavallaan yrityksen alkutahdit lyötiin useampi vuosi sitten eräällä sohvalla Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. [...]

Konversio – muista ainakin nämä viisi termiä

By |2018-11-08T09:44:17+00:0030.10.2018|Google|

Viime viikolla julkaisimme blogissamme tekstin konversiosta. Kävimme läpi, mitä konversio tarkoittaa ja annoimme esimerkkejä erilaisista konversioista. Tässä tekstissä puolestaan perehdymme konversion yhteydessä käytettyihin termeihin. Lue alta lyhyet selitykset yleisimmille termeille. Konversio Konversiolla tarkoitetaan verkkopalvelun kävijän [...]

Korttelieläimet herättävät eloon palan vanhaa Helsinkiä

By |2018-10-25T11:09:23+00:0025.10.2018|Yleinen|

Jarna Jäntti kirjoitti Helsingin korttelieläimet – kantakaupungin kuvitettua historiaa -kirjansa saatesanoissa seuraavaa: ”Mitä enemmän kaupunkia tuntee, sitä rakkaammalta ja tutummalta se tuntuu.” Tähän lauseeseen tiivistyvät myös meidän fiiliksemme Helsingistä ja sen värikkäästä, paikoin jo unholaan [...]

Mikä on konversio?

By |2018-10-22T13:38:15+00:0023.10.2018|Google|

Oletko asettanut mainonnallesi konkreettisia tavoitteita, mihin haluat päästä? Seuraatko tavoitteiden toteutumista ja miten? Digimainonnassa puhutaan usein käsitteestä konversio, ja tässä kirjoituksessa kerromme tarkemmin, mitä se on ja miksi seuranta on tärkeää. Mitä tarkoittaa konversio? Verkkosivustojen [...]

Pikanäppäimet Macille ja Windowsille – mitkä kannattaa muistaa?

By |2018-10-18T12:24:51+00:0018.10.2018|Ohjeet|

Käsi ylös, jos olet joskus googlannut, miten otat kuvakaappauksen läppärillä tai pöytäkoneella. Tai käytät etsi-komentoa parisataasivuista tekstidokumenttia läpi kahlatessasi. Konserttilippuja ostaessa puolestaan F5-näppäin on osoittautunut kultaakin kalliimmaksi keksinnöksi. Pikanäppäimet helpottavat sekä arkeamme että työtämme, mutta [...]

Yrityksen markkinointisuunnitelma – miksi tarvitset sen?

By |2018-10-16T14:53:42+00:0016.10.2018|Markkinointi, Suunnittelu|

Markkinointisuunnitelma nojaa markkinointistrategiaan ja toimii sisältösuunnitelman pohjana. Kun strategiassa on ensin määritelty tavoitteet, kohderyhmä ja kilpailuetu, markkinointisuunnitelmassa jalkaudutaan markkinoinnin käytännön toteuttamisen tasolle. Mutta miksi yrityksen markkinointisuunnitelma on osa onnistunutta markkinointia? Yrityksen markkinointisuunnitelma on markkinoinnin käsikirja [...]