Miten määritellä yrityksen visuaalinen brändi-identiteetti?

|2022-01-21T13:08:32+02:0021.01.2022|Graafinen suunnittelu|

Tärkein tehtävä visuaalista brändiä suunniteltaessa on miettiä toimialaasi ja sitä, millaisilla visuaalisilla valinnoilla liiketoiminnasta saadaan mahdollisimman lähestyttävä ja persoonallinen. Omat mieltymykset kannattaa jättää hetkeksi syrjään ja miettiä, millainen logo, värit tai typografia sopii liiketoimintaan. Valinnat riippuvat siitä, millaisen yleiskuvan tahdot välittää.

Työkalut asiakaslähtöiseen markkinointiin

|2022-01-13T12:12:00+02:0013.01.2022|Asiakasymmärrys, Markkinointi, Sisältömarkkinointi, Suunnittelu|

Markkinoinnissa lähdetään helposti miettimään viestejä siitä näkökulmasta, mitä itse halutaan kertoa. Tärkeää on kuitenkin muistaa asiakkaan näkökulma, eli mitä hän etsii ja haluaa kuulla teistä. Kokosimme tähän blogijuttuun asiakaslähtöisen markkinoinnin hyviksi havaittuja työkaluja, jotka auttavat käytännön tekemisessä.

Nämä ovat vuoden 2021 luetuimmat blogitekstit!

|2021-12-21T09:45:42+02:0021.12.2021|Yleinen|

Vuoden lopussa on aina aika pysähtyä hetkeksi ja katsoa taaksepäin. Markkinointiaiheisen #PuheKuplilla-blogimme osalta tämä tarkoittaa tietenkin vuoden luetuimpien artikkeleiden listaamista. Vuonna 2021 olemme kirjoittaneet paljon brändistä, ja nämä asiat ovatkin mukana luetuimpien listallamme. Brändejä vahvemmin kuitenkin mukaan nousevat ihmiset, me kuplilaiset.

Miksi myös B2B-yrityksen kannattaa panostaa brändiin?

|2021-12-09T09:42:13+02:0009.12.2021|Brändi|

B2B-yritykset usein painottavat omaa markkinointiaan ja mainontaansa erilaisiin lyhytaikaisiin myyntiä tukeviin aktivointeihin. Näillä tarkoitetaan sellaisia toimia, jolla pyritään saamaan viestin vastaanottajalta jokin ripeä tehokas reaktio, esimerkiksi yhteydenotto tai muu sitoutuminen. Yleisesti nämä voivat olla erilaisia kampanjoita, ja ne ovatkin erinomaisia keinoja taktisen markkinoinnin taustalle esimerkiksi pönkittämään lyhytaikaista myyntiä.

Elinaa viehättää markkinointialan monipuolisuus

|2021-12-09T09:29:07+02:0001.12.2021|Markkinointi, Yleinen|

Saimme lokakuussa uuden kuplilaisen, kun Elina Skön aloitti Kuplilla markkinoinnin suunnittelun harjoittelijana Sarasen koulutusohjelman kautta. Elina on aluksi perehtynyt etenkin Google-mainonnan puoleen, mutta tulee harjoittelun aikana perehtymään myös erityisesti sosiaalisen median mainontaan sekä markkinoinnin kokonaisvaltaiseen suunnitteluun.