Brändin rakentaminen – unohda kiiltokuvat, tavoittele aitoutta

Kuluttajia kiinnostaa aitous. Kuten ympärillämme olevilta ihmisiltä, haluamme nähdä aitouden myös yrityksiltä. Virheettömät kiiltokuvat eivät tarjoa kosketuspintaa oli kyseessä sitten henkilö- tai yritysbrändi. Aidon brändin rakentaminen vaatii itsetutkiskelua.

Aidon brändin rakentaminen alkaa itsetuntemuksesta

Brändin aitouteen pätee sama kuin ihmisen. Ollaksemme aitoja, meidän on luonnollisesti tiedettävä, keitä olemme ja haluamme olla. Myös yrityksen on siis tutkailtava itseään ja mietittävä, keitä ja miksi olemme, mitä haluamme sanoa ja miten, ja keitä haluamme puhutella.

Brändin rakentamisessa keskeisessä roolissa on myös tavoitteiden määrittely. Brändille asetetut tavoitteet on johdettava organisaation strategiasta ja tuettava tätä. Itsetuntemuksesta ja tavoitteista johdettuna yritys tekee sisältöstrategian, joka toimii kaiken pohjana sekä ohjaa brändiä ja pitää sen oikeilla raiteilla.

Kauneusvirheet kuuluvat aitouteen

Kun puhutaan aitoudesta, kuuluu pakettiin myös virheet. Siloiteltu Instagram-tili on toki karkkia katseelle, mutta sen kautta on vaikea välittää tunteita ja kuluttajan löytää kosketuspintaa. Mielenkiinto ja sitoutuminen brändiin jää silloin löyhemmäksi.

Tarjoa kohderyhmällesi kokemuksia ja hyötyä, tunteita ja oivalluksia. Muista aina, että kukaan ei jaksa kuunnella, kun joku puhuu vain itsestään. Tuota siis sisältöjä, joka tuo kohderyhmällesi lisäarvoa.

Aito somessa oleminen vaatii sekä suunnitelmallisuutta että hetkessä elämistä. Suunnitelmista voi ja kannattaa joustaa, vaikka se ei kiiltokuvaan täysin sopisikaan. Ole rehellisesti se, kuka olet ja pidä sitä kiinni vaikeampinakin aikoina. Jos tuntuu itsekseen haastavalta, Kupli auttaa.

 

Päivi Ruokolainen
Junior Copywriter
Päivi on Kuplin Junior Copywriter,
joka tuottaa eloisaa sisältöä ja on parhaimmillaan
sanallisten tehtävien äärellä.

paivi.ruokolainen@kupli.fi
+358 40 768 6496

 

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


 

By | 2018-08-13T10:39:26+00:00 03.08.2018|Sosiaalinen media|

Leave A Comment