Brändistrategia

Brändistrategialla kiteytetään brändin ydin

Brändin rakentaminen lähtee brändin ytimen kirkastamisesta eli brändistrategian luomisesta. Brändistrategia kokoaa yhteen sen, mitä brändi haluaa itsestään viestiä.

Brändi rakentuu kohtaamisissa, joten ytimen kirkastuksen ja brändimateriaalien (viestinnän kiteytykset ja graafinen ilme) työstämisen jälkeen on varmistettava, että nämä jalkautetaan tehokkaasti jokapäiväiseen toimintaan.

Brändi syntyykin imagon ja maineen keskiössä. Imago on tietoisesti itsestä rakennettu kuva, maine taas jostain vallitseva käsitys tai mielipide. Tavoitetilana on, että nämä kaksi eivät juurikaan eroaisi toisistaan.

Brändi ei synny hetkessä vaan se vaatii, että johto ja henkilöstö ovat aidosti sitoutuneita sen viestimiseen ja kehittämiseen.

Brändistrategiassa keskitymme erityisesti vahvistamaan ja selkeyttämään niitä asioita, joihin voimme vaikuttaa eli imago-puoleen.

Brändistrategia

Brändistrategia sisältää:

Nykyisen brändin analysointi (imago)
Kevyt mainetutkimus nykyiselle kohderyhmälle (tutkimus, kysely nykyiselle kohderyhmälle)
Analyysi markkinasta, kilpailijakentästä ja trendeistä

Organisaation

  • Olemassaolon tarkoitus
  • Liiketoiminnan tavoitteet, visio ja missio
  • Arvot ja arvolupaus
  • Persoona ja kulttuuri
  • Kohderyhmä ja ostajapersoonat
  • Palvelun tai tuotteen selkeytys ja minkä asiakkaan ongelman se ratkaisee

Suunnitelma jalkauttamiseen (eli se, että saadaan sisäisesti kaikki viestimään samaa asiaa)

Tämän jälkeen voidaan tehdä:

Graafinen ilme
Viestinnän kiteytykset

Brändistrategia sisältää:

Nykyisen brändin analysointi (imago)
Kevyt mainetutkimus nykyiselle kohderyhmälle (tutkimus, kysely nykyiselle kohderyhmälle)
Analyysi markkinasta, kilpailijakentästä ja trendeistä

Organisaation

  • Olemassaolon tarkoitus
  • Liiketoiminnan tavoitteet, visio ja missio
  • Arvot ja arvolupaus
  • Persoona ja kulttuuri
  • Kohderyhmä ja ostajapersoonat
  • Palvelun tai tuotteen selkeytys ja minkä asiakkaan ongelman se ratkaisee

Suunnitelma jalkauttamiseen (eli se, että saadaan sisäisesti kaikki viestimään samaa asiaa)

Tämän jälkeen voidaan tehdä:
Graafinen ilme
Viestinnän kiteytykset

MITEN ETENEMME

Näin etenemme brändistrategian suunnittelussa

Lähetä meille viesti tai soita, niin sovitaan tapaaminen tai jutellaan puhelimessa ja tehdään sen pohjalta teille tarjous. Kun aloitamme yhteistyön, saatte Kuplilta nimetyn yhteyshenkilön ja koko tiimin osaamisen taustalle.

OTA YHTEYTTÄ

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

    Suvi Asikainen

    Strategia ja myynti
    suvi.asikainen@kupli.fi
    +358 40 584 6080

    OTA YHTEYTTÄ

    Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

      Suvi Asikainen

      CMO, myynti, KTM
      suvi.asikainen@kupli.fi
      +358 40 584 6080