Digitaalinen brändiohjeisto helpottaa organisaation arkea

Brand bookit ja erilaiset brändiohjeistot on perinteisesti tehty pdf-muotoon, ja näitä pdf-dokumentteja on tallennettu organisaatioiden sisäisille alustoille ja lähetetty eteenpäin sähköpostitse. Erilaiset pdf:t eivät kuitenkaan ole kovinkaan kätevä tapa ylläpitää tai jakaa brändiohjeistoa. Varsinkaan verrattuna digitaaliseen ohjeistoon, josta yhdellä klikkauksella löytää brändin värikoodit tai lataa erilaiset materiaalit käyttöön. Tästä herääkin kysymys, voisiko digitaalinen brändiohjeisto helpottaa teidän organisaationne arkea?

Mikä digitaalinen brändiohjeisto?

Käytännössä digitaalinen brändiohjeisto on verkkosivu, josta löytyy brand bookin sisältö, eli verkkosivulla on nähtävissä selkeästi ajantasaiset tiedot brändistä, sen graafisesta ilmeestä ja viestinnästä. Sivustolta saa myös ladattua helposti erilaisia brändimateriaaleja käyttöön. Sivusto voi olla julkisena tai se voidaan piilottaa tarvittaessa salasanan taakse.

Digitaalisen brändiohjeiston myötä ei myöskään tarvitse miettiä, mikä olikaan viimeisin pdf-versio ohjeistosta, vaan muutokset päivittyvät ohjeistoon kaikille nähtäväksi reaaliajassa.

Brändiohjeiston kootut hyödyt

  1. Kaikki tieto brändistä yhdessä osoitteessa
    Digitaalinen brändiohjeisto kokoaa kaiken tiedon yhteen paikkaan, yhden osoitteen taakse. Koska ohjeisto on digitaalinen, siitä voidaan tehdä niin laaja kuin tarpeen on ja sitä voidaan myös laajentaa tarpeiden lisääntyessä.
  2. Aina ajan tasalla
    Digitaalisen brändiohjeiston myötä teidän ei tarvitse pähkäillä erilaisten pdf-versioiden kanssa, tai jos ohjeistoon tulee pieniä muutoksia, muutokset päivittyvät ohjeistoon kaikille nähtäväksi reaaliajassa.
  3. Lataa ajantasaiset brändimateriaalit
    Kaikki brändimateriaalit (mm. logotiedostot) ovat ladattavissa digitaalisen brändiohjeiston kautta. Näin ne ovat kaikille saatavilla, eikä niitä tarvitse etsiä pilvestä tai tietokoneen syövereistä.
  4. Helppo jakaa eri käyttäjille ja sidosryhmille
    Koska kaikki löytyy saman osoitteen takaa, on ohjeiston jakaminen eri käyttäjille ja sidosryhmille helppoa. Sivusta voidaan tehdä julkinen niin, että kaikilla on pääsy siihen, tai se voidaan piilottaa salasanan taakse, mikäli niin halutaan.

Case: Digitaalinen brändiohjeisto Waltti Solutionsille

Loimme Waltti Solutionsille digitaalisen brändiohjeiston keväällä 2023, sillä heillä oli tarve saada aina ajantasainen ohjeisto sidosryhmien käyttöön. Digitaalinen brändiohjeisto myös mahdollistaa sen, että materiaalit ovat ladattavissa sivustolta eikä niitä tarvitse etsiä sähköposteista tai tietokoneen syövereistä. Waltti Solutionsin ohjeistoon pääset tutustumaan: waltti.brandiohjeisto.fi

Onko tarpeita uudelle ohjeistolle tai ohjeiston päivittämiselle?

Digitaalinen brändiohjeisto voidaan luoda olemassa olevan ohjeiston pohjalta. Vaihtoehtoisesti, jos teillä on tarpeita uuden visuaalisen ilmeen luomiselle tai ilmeen päivittämiselle, tarjoamme mielellämme myös palveluita näihin liittyen.

Ota yhteyttä mari.orpana@kupli.fi puh. 040 480 3882, jos haluat keskustella lisää digitaalisesta brändiohjeistosta ja siitä, sopisiko se teidän organisaatiollenne.

Mari Orpana

Mari Orpana
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: