Digitalist Design Forum tarttui ajankohtaisiin teemoihin

Digitalist Design Forum tarjosi jälleen kerran kuulijoilleen mahtavia esityksiä ja yritysten menestystarinoita. Esiintyjät innostivat läsnäolijoita miettimään omia työskentelytapoja ja kannustivat yhteisölliseen oppimiseen. Työyhteisön luovuus ja toimintatapojen ketteryys nousi keskeiseen osaan yrityksen menestyksen kehityksessä.

Osaamisen kehittäminen

Muotoiluosaamisen kehittäminen koettiin tärkeäksi brändin uudistumisprosessissa. Tiimeissä yhdessä oppimalla ja ideoita kehittämällä päästään monesti parhaaseen lopputulokseen. Osaamista voidaan ostaa yrityksen ulkopuolelta, mutta kehitystyöhön löytyy osaamista myös yrityksen sisäisestä osaamisesta. Yrityksen sisäinen osaaminen on tärkeää tiedostaa ja ottaa käyttöön mahdollisimman monipuolisesti. Ethän uraudu tekemään työtäsi vain tietyn kaavan mukaan? Ole rohkeasti mukana uuden tiedon ja taidon jakajana sekä vastaanottajana.

Vahva identiteetti

Yrityksen arvojen tulisi näkyä selkeästi kaikilla liiketoiminnan osa-alueilla. Omien tarkoitusperien selkeä viestintä organisaatiossa on tärkeää, jotta arvot ja yrityksen päämäärät olisivat osana jokapäiväistä työtä. Näin varmistetaan, että jokainen toiminta tähtää yhteiseen päämäärään ja kehityssuunta on oikea. Kun yrityksen arvopohja ja visio ovat selkeitä kaikille yrityksen työntekijöille, voidaan lähteä työstämään uusia ideoita, toimivia strategioita ja inspiroivaa, yhteisöllistä tulevaisuutta.

Holistinen kehitys

Kokonaisvaltainen brändin kehitys on tärkeää pitää mielessä, kun puhutaan digitaalisten ympäristöjen ja reaalimaailman yhtenäistämisestä. Asiakkaan matka yrityksen ympäristössä on oltava yhtenäinen kokemus, jossa jokainen osa-alue tukee toistaan. Asiakkaan tulee kokea yrityksen luoma lisäarvo, sosiaalinen ympäristö merkitykselliseksi ja lisäarvoa tuottavaksi.

Muutoksen ei tarvitse aina lähteä korkeammalta tasolta. Tarvitaan vain halu lähteä kehittämään omaa osaamista ja luomalla jotakin, joka tuottaa lisäarvoa asiakkaalle. Ihan normaalilla käytännön tasolla. Työntekijöiden omien vahvuuksien kehittäminen lisää työyhteisön osaamista ja saa aikaan uusia onnistumisia. Holistinen kehitys tulisi nähdä kokonaisvaltaisena organisaation kehityshalukkuutena.

Ryhdy toimeen

Pura työstä kaikki prosessit pieniin palasiin ja selkiytä niihin kuuluvat vastuut, tehtävät ja tapahtumat. Koska epäselvät roolit ja työtehtävät aiheuttavat sekaannusta ja kuluttavat turhaan työyhteisön voimavaroja, organisoi ne uudestaan. Pyri kohti yhteisöllisyyttä ja ketterää työskentelyä.

Näin pääset alkuun!
1. Määrittele arvosi
2. Selkeytä toimenpiteesi
3. Vahvista identiteettisi
4. Kehitä osaamista
5. Kannusta ja palkitse
6. Usko onnistumisiin
7. Pidä missio selkeänä
8. Anna mennä!

 

Ketterää ja jatkuvasti kehittyvää viestintää ja markkinoinnin suunnittelua löydät Kuplin palveluista! Sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin palvelumme löydät tästä. Ole reippaasti yhteydessä, kohdataan huominen yhdessä!

 

Suvi Rosqvist

Suvi on Kuplin Social Media Trainee,
joka omaksuu nopeasti somen uudet tuulet
ja ottaa haltuun haasteen kuin haasteen.

suvi.rosqvist@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: