Facebook-mainonta, kannattaako se?

Facebook-mainonta on tehokasta ja sen avulla pystyy tavoittamaan juuri yrityksellesi relevantteja kohderyhmiä. Mainontaa pystyvät hyödyntämään niin suuret kuin pienet yritykset, sillä jo pienelläkin budjetilla pääsee alkuun. Lue alta mielestämme kolme tärkeintä asiaa siitä, miksi juuri Facebook-mainonta on mielestämme todella hyödyllistä lähes kaikille yrityksille.

Kohdentaminen

Facebookissa kohdentaminen onnistuu todella tehokkaasti ja kun kohderyhmäsi on hyvin määritelty, tavoitat heidät helposti Facebook-mainonnan avulla. Esimerkiksi: jos sinulla on tietyssä kaupungissa paikallisesti toimiva yritys ja kohderyhmäsi ikähaitari on 20-25 vuotiaat naiset, jotka ovat kiinnostuneita tietystä aiheesta, saat kohdennettua mainoksesi suoraan heille.

Kohdentaminen on mahdollista todella monen eri muuttujan suhteen, joista tärkeimpiin kuuluu sijainti, ikä, sukupuoli, kieli, käyttäytyminen ja kiinnostuksen kohteet. Myös demografisten tietojen perusteella kohdentaminen on mahdollista. Lisäksi pystyt kohdentamaan mainoksia yhteyksien perusteella, esimerkiksi voit mainostaa pelkästään yrityssivuistasi tykänneille tai rajata heidät kokonaan mainonnan kohderyhmästä pois.

Analytiikka ja optimointi

Facebook-mainonnasta saat myös hyödyllistä dataa irti ja tätä pystyy hyödyntämään kehittäessäsi mainontaa. Testailu pienellä budjetilla onnistuu myös todella helposti ja kun huomaat, että joku mainos toimii, voit joustavasti lisätä budjettia matkan varrella. Samalla siis opit, mikä kohderyhmääsi innostaa ja inspiroi.

Pystyt myös seuraamaan tunnintarkasti, kuinka mainostasi klikataan ja pystyt optimoimaan mainostasi niin, että sitä näytetään vain tiettyinä kellonaikoina.

Hinta ja budjetointi

Facebook-mainonta on verrattain edullista, juurikin sen takia, että saat kohdennettua mainoksesi juuri oikeille kohderyhmille. Lisäksi Facebook arvostaa hyviä sisältöjä – kun jaat kohderyhmääsi kiinnostavaa tai viihdyttävää sisältöä, mainos leviää paremmin myös ilman suuria mainosrahoja.

Mainonnan budjettia pystyy myös säätämään helposti Facebookissa: voit asettaa päiväbudjetin tai budjetin tietylle ajanjaksolle. Mainonnan voi myös asettaa jatkuvaksi tietyllä päiväbudjetilla tai kampanjalle voi laittaa päättymispäivän. Budjetin joustavuus onkin Facebook-mainonnan hyviä puolia.

Kaiken kaikkiaan Facebook ja mainonta Facebookissa on todella hyödyllistä erilaisille yrityksille erityisesti sen vuoksi, että kohdentaminen, analytiikka ja optimointi sekä toisaalta hinta ja budjetointi mahdollistavat tehokkaan ja tarkoituksenmukaisen mainonnan.

Tarvitsetko apua Facebook-mainonnan aloittamisessa? Me Kuplilla autamme mielellämme – ota yhteyttä niin keskustellaan lisää!

 

Mari Orpana
Mari on markkinoinnin KTM, monitoiminainen, joka saa asioita tapahtumaan.
Mietitäänkö yhdessä yrityksellenne parhaat keinot markkinointiin?
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: