Facebookin oikeat kuvakoot haltuun
Mahtava kuva, mutta Facebookiin latauduttuaan pikselimössöä tai kummallisesti rajautunut räpellys, joka ei pääse lähellekään alkuperäistä? Vältät tämän harmituksen muokatessasi kuvat ennen julkaisua oikean kokoisiksi. Jottei enää yksikään kuvasi menisi pipariksi, keräsimme yhteen Facebookin kuvakoot.
Kannattaa muistaa, että Facebookin kuvakoot elävät jatkuvassa muutoksessa. Nämä kuvakoot ovat viimeisimmät suositukset (kirjoitusta päivitetty 15.5.2019), mutta ne tulevat varmasti vielä vaihtumaan. Toistaiseksi näillä suosituksilla pääsee kuitenkin pitkälle.
Profiilikuva
Desktopilla 170 x 170px, mutta mobiilissa 128 x 128px. Muista kuvaa valitessasi, että uutisvirrassa se rajautuu ympyräksi.
Kansikuva
Desktopilla 820 x 312px tai 851 x 315px, mutta rajautuu mobiilissa kokoon 640 x 360px, mikä kannattaa ottaa huomioon kansikuvaa päättäessä. Vähimmäisleveys 400px ja -korkeus 150px.
Kuvajulkaisu
Kuvasuhde 9:16-16:9 ja vähimmäisleveys 600 px. Suositeltu leveys on kuitenkin 720, 960 tai 2048px.
Linkkijulkaisu
Suositeltu kuvasuhde 1.91:1–1:1 ja suositeltu tarkkuus vähintään 1080 x 1080 px.
Slideshow
Tässä on tärkeää, että kaikkien kuvien kuvasuhde on sama. Suositeltu kuvasuhde 16:9, 1:1 tai 2:3 ja koko vähintään 1280 x 720px.
Kuvakaruselli
Kuvasuhde 1:1 ja suositeltu kuvakoko vähintään 1080 x 1080px. Kuvakaruselliin vaaditaan neliön muotoiset kuvat.
Kuvakoot vaihtelevat hieman käytetystä mainosmuodosta riippuen. Yllä mainittujen lisäksi Facebook tarjoaa muitakin vaihtoehtoja, joissa nyrkkisääntönä voidaan pitää, että kuvan leveys olisi hyvä olla 1200px. Aiheeseen pääset syventymään vielä lisää täällä tai voit lähestyä meitä, jos kaipaat apua kuvakokojen viidakossa!
Kupli on strateginen ja aikaansaava markkinointitoimisto, joka tarjoaa markkinointiviestinnän palveluita liiketoimintalähtöisesti, markkinoinnin strategisesta suunnittelusta toteutukseen. Tutustu palveluihimme tai ota yhteyttä!
Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: