Facebookin uudelleenmarkkinointi

Kuinka usein ostat suoraan, kun näet palvelun tai tuotteen ensimmäisen kerran? Sepä se, harvemmin – erityisesti kun nykyään netistä pystyy vertailemaan ja tarkastelemaan kilpailevia tuotteita parilla klikkauksella. Näin kävijä päätyy helposti pois sivustoltanne eikä välttämättä löydä enää takaisin.

Facebookin uudelleenmarkkinointi on tehokas keino tavoittaa henkilöitä, jotka ovat jo kertaalleen vierailleet verkkosivustollanne ja todennäköisesti ovat jo kiinnostuneita tuotteistanne tai palveluistanne.

Eli, kun henkilö joka kävi sivustolla ja lähti muualle, saadaan uudelleenmarkkinoinnin avulla ohjattua takaisin sivustollenne. Facebookin lisäksi uudelleenmarkkinointia on mahdollista tehdä Googlen puolella ja Sanna kirjoittikin tästä jo aiemmin #PuheKuplilla-blogissamme.

Facebookin uudelleenmarkkinoinnin idea on seuraava:

Facebook uudelleenmarkkinointi

Käytännössä henkilö löytää organisaationne jotain kautta (esimerkiksi Googlesta, somesta, suosittelun kautta) ja päätyy verkkosivuillenne. Hän jättää asian hautumaan ja poistuu sivustolta tekemättä toimia eli ostamatta tai lähettämättä lomaketta. Tämän jälkeen henkilölle voidaan kohdentaa Facebookissa mainontaa, jotta hän palaisi takaisin verkkosivuille. Jos henkilö on kiinnostunut organisaatiostanne hän todennäköisesti klikkaa mainosta ja palaa sivustolle ja tämän jälkeen suorittaa toivotun toimen eli tekee ostoksen tai lähetää lomakkeen.

Mitä uudelleenmarkkinointi Facebookissa vaatii?

Uudelleenmarkkinointi vaatii, että sivustolle on asennettuna Facebookin pikseli eli Facebook pystyy seuraamaan sivuston kävijöitä. Lisäksi sivustolla täytyy olla tarpeeksi liikennettä, jotta heille voidaan kohdentaa mainontaa.

Facebookin uudelleenmarkkinointia voidaan hyödyntää myös uusien asiakkaiden hankinnassa luomalla ns. kaksoisolentokohderyhmiä tai houkuttelemalla sivustolle henkilöitä, jotka ovat esimerkiksi katsoneet Facebookissa videotanne, mutta näistä mahdollisuuksista kirjoitamme lisää myöhemmin.

Voisimmeko olla avuksi Facebookin uudelleenmarkkinoinnissa? Ota yhteyttä!

 

Mari Orpana


Mari Orpana

Mietitäänkö yhdessä yrityksellenne parhaat keinot markkinointiin?
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: