Google AdWords -mainonta markkinoinnin työkaluna

Googlen yhteydessä puhutaan usein esimerkiksi orgaanisesta ja maksetusta näkyvyydestä, hakusanamainonnasta ja hakukoneoptimoinnista. Google on tärkeä digitaalisen markkinoinnin työkalu, mutta monet vieroksuvat siihen sijoittamista. Pistetään siis tänään se kuuluisa Google AdWords halki, poikki ja pinoon: miksi maksaisin hakusanamainonnasta?

”Kato Googlesta”

Mitä teet ensimmäisenä, kun eteesi tulee asia, johon et tiedä vastausta? Googletat – mitäpä muutakaan. Jos sinä teet niin, minä teen niin ja todennäköisesti suurin osa lähipiiristäsi tekee niin, miksei myös potentiaalinen asiakkaasi? Google-hauilla löydetään suurin osa yrityksistä, ja jos et näy hakutuloksissa, luoksesi voi olla vaikea löytää.

Entäpä sitten hakukoneptimointi? Se on totta kai tärkeää, mutta yksinään ei vielä riitä takaamaan tuloksia. Google AdWords -mainonta mahdollistaa paikkasi ostamisen hakutuloksien kärkikahinoihin ja myös kohdistamisen tarkasti haluamallesi joukolle. Tuloksia saavutetaan nopeammin kuin hakukoneoptimoinnilla ja pystyt seuraamaan ja kehittämään mainontaa jatkuvasti. Orgaaninen ja maksettu näkyvyys tukevat toisiaan, ja hyödyntämällä molempia tapoja rakennetaan näkyvyyttä parhaiten.

Google AdWords – tee se itse?

Olet saattanut kuulla, että Google-mainontaa pystyy tekemään itsekin. Tämä pitää paikkansa – Adwords-tilin luominen ja mainonnan aloittaminen sujuu kyllä jokaiselta. Sitten tulee se mutta: onko sinulla aikaa perehtyä aiheeseen tarpeeksi paljon, ja onko tämä asia juuri se, mihin haluat aikasi käyttää? Jos vastauksesi on kyllä, anna mennä! Jos kuitenkin ei, niin ulkoistaminen voi olla kannattavin vaihtoehtosi. Puoliksi tehdyllä mainonnalla sijoittamasi työ ja resurssit valuvat todennäköisesti hukkaan.

Mieluummin kuin väkisin itse vääntämällä, mieti asiaa näin päin: Google AdWords -mainonta on jonkun työ. Samalla tavalla kuin sinä, hän on perehtynyt omaan alaansa, tuntee sen läpikotaisin ja on aiheessa jatkuvasti kiinni kehittäen osaamistaan. Hänen työnsä on miettiä ja kehittää mainontaasi. Ammattilainen pystyy arvioimaan koko toimintaasi etäältä ja auttamaan sinua sen kehittämisessä. Lisäksi ammattilaisella on kokemus siitä, mikä toimii, ja mikä ei.

Vastaukset kysymyksiisi tai neuvoja Google Adwords -mainontaasi saat meiltä. Laita viestiä verkkosivuilla, sähköpostilla tai somessa, tai soita meille suoraan!

Google AdWords vaihtoi nimeä 24.7.2018 ja on nyt Google Ads.

Päivi Ruokolainen
Junior Copywriter
Päivi on Kuplin Junior Copywriter,
joka tuottaa eloisaa sisältöä ja on parhaimmillaan
sanallisten tehtävien äärellä.

paivi.ruokolainen@kupli.fi
+358 40 768 6496

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: