Googlen hakusanamainonta on lähtökohtaisesti erittäin tehokas markkinointimuoto, sillä tavoitatte ostoaikeissa olevat henkilöt silloin, kun he ovat etsimässä tuotetta tai palvelua. On kuitenkin joitain tapauksia, jolloin Googlen hakusanamainonta ei ole paras ratkaisu markkinointiin.

Googlen hakusanamainonta toimii niin, että henkilö etsii Googlesta tietyllä sanalla tai lauseella tuotetta tai palvelua ja tämän jälkeen hän näkee hakuun liittyviä mainoksia. Hän klikkaa mainosta ja päätyy yrityksen verkkosivuille ja tutkii yrityksen tarjoomaa. Jos haluat lukea lisää siitä, kuinka Googlen hakusanamainonta toimii lataa oppaamme siihen.

Milloin hakusanamainonta ei toimi?

Googlen hakusanamainonta ei toimi kuitenkaan kaikissa tilanteissa. Jos tuotteenne tai palvelunne on aivan uusi, on hyvin todennäköistä, että hakusanamainonta ei ole paras vaihtoehto, sillä kukaan ei vielä osaa hakea tuotetta tai palvelua. Tällöin myöskään ei saada tavoitettua potentiaalista ostajajoukkoa. Jos siis lähdette markkinoimaan jotain aivan uutta, on potentiaalisten asiakkaiden kiinnostus helpompi herättää muilla digitaalisen markkinoinnin keinoilla.

Käytännössä siis, jos kukaan ei osaa hakea Googlesta tarjoamaanne tuotetta tai palvelua, ei myöskään tuloksia synny. Kannattaakin käyttää hyväksi Googlen Avainsanojen suunnittelijaa, kun lähtee miettimään olisiko Googlen hakusanamainonta tehokas mainosmuoto. Avainsanojen suunnittelijalla pystyy varmentamaan millä sanoilla tehdään minkä verran hakuja kuukausi- ja vuositasolla.

Katsotaanko yhdessä, olisiko Googlen hakusanamainonta teidän yrityksellenne sopiva mainosmuoto? Ota yhteyttä niin keskustellaan lisää!

 

Mari Orpana


Mari Orpana

Mietitäänkö yhdessä yrityksellenne parhaat keinot markkinointiin?
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: