Kuvakonsepti

Kuvakonsepti on avain siihen, että yrityksen kuvamaailma on yhtenäinen ja se viestii yrityksestä oikealla tavalla.

Kuvamaailman yhtenäisyys on tärkeää brändin luomisessa ja rakentamisessa, ja se kannattaa määritellä osana yritysilmettä. Kuvakonsepti auttaa myös siinä, että verkkosivujen, somen ja kaikkien viestintämateriaalien tyyli pysyy yhtenäisenä.

Kuvakonsepti lähtee kuvien tarkoituksen ja ydinviestien määrittelystä – eli kirkastetaan se, mitä kuvilla halutaan viestiä. Tämän lisäksi määritellään kuva-aiheiden kategoriat ja mahdollisten muiden elementtien käyttö kuvissa. Lopuksi annetaan vielä tekninen ohjeistus sekä muistilista kuvaajalle, jotta kuvista saadaan mahdollisimman yhdenmukaisia.

Kuvakonseptissa määritellään:

  • Kuvien tarkoitus ja ydinviestit – mitä kuvilla halutaan viestiä?
  • Kuva-aiheiden kategoriat
  • Kategorioiden tarkempi määrittely
  • Mahdollisten yhtenäistävien elementtien käyttö (filtterit, ikonit)
  • Tekninen ohjeistus (värit, valaistus, väritasapaino, jälkikäsittely)
  • Muistilista kuvaajalle
Mari Orpana

Mari Orpana
CEO, myynti, KTM
mari.orpana@kupli.fi
040 480 3882

Kiinnostuitko?
Ota yhteyttä

Mari Orpana

Mari Orpana
CEO, Co-founder
mari.orpana@kupli.fi
040 480 3882