Henkilöstökuvaus – parempia kuvia työntekijöistä yrityksen nettisivuille

Kuvaaminen on nykyään helpompaa kuin koskaan, melkein jokaisella meillä kulkee kamera mukana puhelimessa mihin tahansa menemmekin. Olemme aiemmin blogissa kirjoittaneet vinkkejä parempien kuvien ottamiseen älypuhelimella, mutta mitä kuvien ottamisessa olisi hyvä huomioida, kun halutaan esitellä henkilökunta yrityksen verkkosivuilla? Käydään läpi mistä hyvä henkilöstökuvaus muodostuu.

Laadukkuus – käänny tarvittaessa ammattilaisen puoleen

Vaikka puhelimien kameroiden laatu paranee jatkuvasti, on hyvä pohtia mihin kanaviin kännykällä otetut kuvat sopivat, ja missä kuviin olisi hyvä panostaa enemmän. Yrityksen nettisivut toimivat usein ensivaikutelmana verkossa olemalla se ensimmäinen kohtaaminen potentiaalisen asiakkaan tai yhteistyökumppanin kanssa. Yrityksen on aina hyvä olla uskollinen itselleen ja tyylilleen. Rentous saakin näkyä ihmisissä ja sisällössä, mutta ei kuvien laadun kustannuksella. Tästä ei kannata tinkiä. Suttuiset ja huonolaatuiset kuvat saattavat heijastua mielikuvaan yrityksen tuotteista tai palveluista.

Ulkopuolinen kuvaaja on varteenotettava vaihtoehto, varsinkin jos yrityksellä ei ole omaa osaavaa valokuvaajaa talossa. Ulkopuolisen kuvaajan kanssa toiminta on tehokasta ja jälki kerralla laadukasta. Ammattitaitoinen valokuvaaja hoitaa homman nopeasti ja tietää mitä tekee. Hyvillä kuvilla pärjää pitkälle, ja ne taipuvat myös moneen. Henkilöstökuvaus on heille tuttua, ja samasta tilanteesta saadaan moneen tilanteeseen soveltuvia kuvia, joita voidaan hyödyntää esimerkiksi käyntikorteissa, blogeissa ja miksipä ei myös sosiaalisessa mediassa.

Yhtenäisyys – henkilöstökuvien ja yrityksen ilmeen harmonia

Vaikka henkilöstökuvauksen suorittaisi ulkopuolinen henkilö, on niiden hyvä olla uskollisia yrityksen omalle ilmeelle. Toimiala ja brändi saattavat määritellä joitain raameja kuville, mutta myös asiallisemmissa kuvissa saa näkyä persoonallisuus. Tässä on myös mahdollisuus ideoita jotain omaa, esimerkiksi toteuttaa ilmettä mustavalkoisuudella, kuvakulmalla tai asennoilla. Yhteinen ilme kaikissa kuvissa alleviivaa yrityksen yhteisöllisyyttä ja yhtenäisyyttä. Toimivia mahdollisuuksia on lukemattomia. Tämä on hyvä muistaa myös, kun yritykseen tulee uusia työntekijöitä. Usein onnistuneiden kuvien taustalla onkin yrityksen luonteen ja sen ihmisten ymmärtäminen.

Henkilöstökuvat antavat yritykselle kasvot

Digitalisoitumisen seurauksena yritykset ovat enemmän esillä kuin aiemmin, ja helpommin löydettävissä. Potentiaalinen asiakas tai yhteistyökumppani ovat uteliaita tietämään enemmän henkilöistä ja persoonista yrityksen takana, joten työntekijöiden kuvia verkkosivuilla mitä suurella todennäköisyydellä myös käydään katsomassa. Ne eivät jää piiloon, vaikka siltä nopeasti ajateltuna saattaisi tuntua. Miksipä siis tehdä turhaa hallaa huonoilla kuvilla, vaan parasta hoitaa asia kuntoon kerralla ja kunnolla.

Kupli on strateginen ja aikaansaava markkinointitoimisto. Palveluihimme kuuluu mm. henkilöstökuvaus. Ota yhteyttä niin keskustellaan lisää.

Anna Seppä

Anna Seppä
Digital Marketing Trainee
anna.seppa@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: