Instagram-julkaisujen markkinointi on nyt helpompaa

Instagramissa on jo aikaisemmin voitu markkinoida julkaisuja, mutta kesäkuusta 2017 asti on julkaisuja voitu markkinoida yksinkertaisemmin suoraan Instagramista muutamalla painalluksella. Lue Kuplin helppo ohje Instagram-markkinointiin tästä postauksesta!

Erona aikaisempaan Instagram-julkaisujen markkinointiin

Erona aikaisempaan on siis se, että voidaan mainostaa jo tehtyjä julkaisuja, jolloin ei tarvitse erikseen luoda erillistä mainosta, vaan julkaisua voidaan sponsoroida suoraan Instagramin yritystilin avulla. Tällöin samat tykkäykset ja kommentit näkyvät samassa kuvassa. Aikaisemmin Instagramissa pyöri mainostuksen kohdalla kaksi kuvaa: tilille ladattu sekä erikseen sponsoroitu, jolloin tykkäykset ja kommentit jakaantuivat kuvien kesken. Nyt kaikki sponsoroinnin myötä saadut tykkäykset ja kommentit tulevat kaikki samaan, jo tilille julkaistuun kuvaan. Tämä helpottaa hallinnoimista eikä aiheuta hämmennystä seuraajissa – aikaisemmin sponsoroitu ja sponsoroimaton kuva ovat siis voineet ilmestyä Instagram-syötteelle kahtena eri julkaisuna.

Miten Instagram-julkaisujen markkinointi toimii?

  1. Valitse, mitä kuvaa haluat sponsoroida ja paina sinistä ”Markkinoi”-nappia.

Instagram-julkaisun markkinointi

2. Valitse tavoite. Mitä haluat ihmisten tekevän, kun he klikkaavat mainosta? Tyypillisesti halutaan ihmisten siirtyvän yritysprofiiliin tai  sivustolle.

Instagram-markkinoinnin tavoite

3. Määritä mainokselle kohderyhmä, budjetti, kampanjan kesto ja painikkeen teksti (eli se linkki, joka tulee mainoksesi alalaitaan). Valintamahdollisuudet ovat suppeampia kuin Business Managerissa, mutta toisaalta mainoksen tekee nopeammin.

Instagram-mainonnan kohdennus

4. Kun kaikki mainoksen tiedot on täytetty, klikkaa ”Luo markkinointi”! Pääset katsomaan vielä esikatselusta, miltä mainos näyttää Instagramissa.

Instagram-mainonnan julkaisu

Me Kuplilla teemme yrityksille esimerkiksi Instagram-mainontaa. Tarjoamme myös markkinoinnin suunnittelua, sisältöstrategioita, sisältösuunnitelmia ja sisällöntuotantoa yrityksellesi. Ota yhteyttä!

Suvi Asikainen

Suvi Asikainen
Lead Marketing Strategist, Co-Founder
Suvi on yritysviestinnän KTM, joka miettii jatkuvasti,
kuinka yritykset voisivat hyödyntää sosiaalista mediaa entistä paremmin oikeilla ja kiinnostavilla sisällöillä. Laitetaanko yhdessä yrityksesi somemarkkinointi ja sisällöt kuntoon?
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: