Instagramin yritystili – 5 hyvää syytä käyttää sitä

Yritysten on ollut mahdollista luoda Instagram-yritystili (tai vaihtaa tavallinen tili yritystiliksi) vuodesta 2016 lähtien, ja monet ovatkin tarttuneet tilaisuuteen. Viime vuonna Instagramissa oli maailmanlaajuisesti noin 25 miljoonaa aktiivista yritystiliä, jonka lisäksi yli 200 miljoonaa käyttäjää vieraili jonkun yrityksen Instagram-tilillä päivittäin. Siinäpä heti yksi syy yrityksellesi siirtyä Instagramin yritystilin käyttäjäksi!

Mutta mitkä ovat ne viisi muuta syytä?

Instagram-yritystili mahdollistaa mainostamisen

Tämän ominaisuuden tärkeyttä ei voi painottaa liikaa! Instagram-mainokset ovat osoittautuneet erittäin tehokkaiksi keinoiksi tavoittaa potentiaalisia asiakkaita, ja mainoksista syntyvän liikevaihdon odotetaan nousevan tänä vuonna maailmanlaajuisesti yli 6 miljardiin euroon. Käyttäjien sitoutuminen (klikkaukset, tykkäykset, jaot ja kommentointi) on Instagramissa myös paljon yleisempää kuin esimerkiksi Facebookissa. Tästä johtuen se, että joku näkee mainoksesi ja reagoi siihen jollakin tavalla, on erittäin todennäköistä.

Käyttäjien on helpompi ottaa yhteyttä yritykseesi

Instagramin yritystili antaa sinun sijoittaa katuosoitteesi, puhelinnumerosi ja sähköpostisi erillisiin lokeroihin profiilissasi olevien tarinoiden kohokohtien ja julkaisujesi väliin. Näissä blokeissa lukee Soita, Sähköposti ja Reittiohjeet ja niitä painamalla kävijät voivat, no, soittaa, lähettää sähköpostia ja etsiä reittiohjeet luoksesi yhdellä painalluksella sen sijaan, että he esimerkiksi pläräisivät verkkosivusi läpi etsien yhteystietoja. Helppoa, yksinkertaista ja tehokasta!

Voit ajastaa julkaisuja

Tämä on erittäin tervetullut ominaisuus! Mikäli haluat julkaista sisältöä työaikojesi ulkopuolella, sinun ei enää tarvitse kaivaa puhelinta esiin esimerkiksi kesken lätkäottelun, vaan voit ajastaa julkaisun jo aikaisemmin päivällä. Julkaisu putkahtaa itsekseen Instagramiin ilman mitään sen suurempi ongelmia!

Huomioi kuitenkin, että ajastus ei onnistu itse Instagramissa (edit. 11.2.2019: nykyisin ajastus onnistuu Instagramin ja Facebookin yhteisellä Creator Studiolla), vaan se tulee tehdä vahvistettujen kolmansien osapuolien ohjelmien kautta. Näitä ovat esimerkiksi Buffer ja Hootsuite.

Lisää linkkejä Instagram Storieseihin

Oi kyllä! Olet saattanut katsoa muita tarinoita ja ihmetellä, mitä tämä Swipe up -horina oikein on. Kyse on siitä, että yritystilillä voit liittää tarinoihin linkkejä. Pyyhkäisemällä tarinan kohdalla ylöspäin käyttäjät pääsevät kätevästi sivulle, jonka olet kyseiseen tarinaan linkannut. Erittäin näppärä toiminto erityisesti siksi, että Instagramin yksittäisiin julkaisuihin ei voi liittää verkkosivuille johtavia linkkejä. HUOM! Tämä ominaisuus toimii kuitenkin vain jos tililläsi on yli 10 000 seuraajaa.

Tarkastele kävijätietoja

Instagramin yritystili mahdollistaa sen, että saat käyttöösi seuraajiesi ja julkaisusi nähneiden käyttäjien kävijätietoja. Voit tarkastella niitä yksittäisten julkaisujen tasolla tai suuremmalla skaalalla kuluneen seitsemän päivän ajalta, ja verrata tätä tietoa ajanjaksoa edeltäneeseen seitsemään päivään.

Kävijätietojen kautta voit tarkastella muun muassa kuinka moni yksittäinen käyttäjätili on nähnyt minkäkin tekemäsi julkaisun. Näet myös kuinka moni näistä käyttäjistä on vieraillut julkaisun nähtyään Instagram-profiilissasi ja jatkanut siitä vielä verkkosivuillesi. Saat myös tarkempia tietoja tiliäsi seuraavista henkilöistä: missä maassa ja kaupungissa heitä on eniten, mitä sukupuolta he ovat ja mikä on heidän ikäjakaumansa. Voit myös tarkastella mihin aikaan vuorokaudesta ja minä viikonpäivänä he käyttävät Instagramia (erittäin hyödyllinen tieto, kun suunnittelet, millaista sisältöä aiot julkaista ja minä päivänä tai mihin aikaan vuorokaudesta).

Tarvitseeko yrityksenne Instagram-tili tai muut digikanavat lisäboostia? Tai harkitsetteko vasta somemarkkinoinnin aloittamista? Kupli suunnittelee ja toteuttaa niin menestyksekkäät kampanjat kuin jatkuvan tekemisenkin! Lue lisää somepalveluistamme ja ota yhteyttä

Sohvi Auvinen
Marketing Intern
Sohvi on journalismin opiskelija, jonka sydän sykkii koskettaville ja erottuville visuaalisille sisällöille, sekä persoonallisesti ja suoraan sydämestä kirjoitetulle tekstille.
sohvi.auvinen@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: