Jos brändisi olisi eläin, mikä eläin se olisi?

Aloitimme tällä viikolla brändiworkshopin asiakkaan kanssa kyseisellä kysymyksellä. Aluksi kysymys voi naurattaa, mutta tästä hyvinkin hassulta tuntuvasta kysymyksestä voi saada oikeastaan hyvinkin paljon irti yrityksen sisimmästä. Erilaiset eläimet herättävät erilaisia mielikuvia.

Onko yrityksenne kuin viisas pöllö? Vaiko ehkä ennemminkin iloinen kultainen noutaja?

Brändin kirkastamisen haasteet

Brändin kirkastamisessa on usein haasteena pukea sanoiksi se, mitä yrityksen edustajat syvällä sisimmässään ajattelevat yrityksestä ja sen identiteetistä, ja miten he haluavat, että muutkin siitä ajattelevat. Yrityksen johto ja henkilöstö on aina oman yrityksensä paras tuntija ja yrityksen sisällä voi olla hyvinkin selkeä kuva siitä, mitä halutaan olla ja mihin halutaan mennä, mutta sitä ei osata kommunikoida ulospäin.

Brändin ytimen löytäminen ei olekaan helppoa, ja sen vuoksi onkin hyvä pyytää apua ammattilaisilta. Miten kommunikoida brändi ulospäin niin, että kaikki ymmärtävät sen, niin kuin te ymmärrätte? Miten saada viesti perille? Entä miten luoda sellainen visuaalinen identiteetti, joka tukee ja havainnollistaa haluttua viestiä?

Erilaiset harjoitteet auttavat kaivamaan esiin brändin sisimmän

Erilaiset harjoitteet toimivat kokemuksemme mukaan hyvin kaikessa luovassa työssä. Harjoitteiden avulla osallistujat pääsevät usein vähän eri taajuudelle. Tämä on erityisen tärkeää etenkin silloin, jos workshop on keskellä kiireistä työpäivää, jolloin aivot eivät ole luovimmassa moodissa.

Olemmekin huomanneet, että tämän kevyen eläinharjoitteen lisäksi useiden erilaisten osallistavien harjoitteiden kautta päästään parhaiten kiinni yrityksen sisimpään. Kun sisin on kirkastettu sekä asiakkaalle että meille, me Kuplilla pääsemme suunnittelemaan brändin visuaalisen identiteetin sekä ydinviestit sen ympärille.  Jos teidän yrityksenne brändi kaipaa kirkastamista, ota yhteyttä!

Mikä eläin Kupli sitten olisi? Tämä jääköön vielä salaisuudeksi, mutta muurahaiskäpy tyrmättiin jo alkuunsa! 

 

Suvi Asikainen

Suvi Asikainen
Strategia ja myynti
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: