Kampanjasivun merkitys kampanjan onnistumisessa

Kampanjasivu on olennainen osa mainoskampanjaa, oli kyseessä sitten palvelun tai tuotteen mainonta. Suunnittelemalla mielenkiintoisen ja ytimekkään sivun, voit nostaa kampanjaa esille ja varmistaa, että kiinnostuneet kohderyhmät tekevät toivottuja asioita. Kerromme tarkemmin, mitä hyötyä kampanjasivun rakentamisesta on ja mitä sivulle tulisi sisällyttää.

Miksi kampanjasivun luominen kannattaa

Kampanjasivu on erillinen laskeutumissivu, joka on suunniteltu yksittäisen kampanjan tavoitteiden mukaisesti. Tavoitteena voi olla esimerkiksi tiettyjen tuotteiden tai palveluiden myynti, tiedon lisääminen kohderyhmän keskuudessa, yhteystietojen kerääminen tai uutiskirjeen tilaaminen. Sivu voidaan toteuttaa joko osaksi yrityksen nykyistä sivustoa tai tarvittaessa luoda kokonaan uusi sivusto eri domainille eli URL-osoitteelle.

Kampanjasivulle saat sisällytettyä tarkemmin tiedot menossa olevasta kampanjasta. Jos käynnissä on esimerkiksi lyhytaikainen tarjouskampanja, saat kerrottua selkeästi voimassaoloajan ja ehdot. Esimerkiksi verkkokaupoissa voit myös sisällyttää sivulle kaikki tarjouksen piiriin kuuluvat tuotteet. Näin kävijälle vahingossakaan muodostu tunnetta harhautetuksi tulemisesta. Sivusta voi tehdä myös osallistavan esimerkiksi erilaisten kilpailujen, kyselyiden tai tarjouslaskureiden avulla.

Mitä tulee huomioida muulla sivustolla

Jos olet luonut kampanjalle oman sivun, tulisi se nostaa esille myös muualla sivustolla, jotta kampanja on helposti löydettävissä. Kävijä ei välttämättä heti klikkaa sivulle johtavaa mainoksen linkkiä tai on saattanut kuulla kampanjasta muuta kautta, esimerkiksi tuttavaltaan, jolloin tarjouksen tulisi olla löydettävissä sivuilta myöhemminkin.

Huomioi nämä kampanjasivua tehdessä

Kampanjasivuun voi suhtautua kuin flyeriin. Olennaisimmat asiat tulisi tuoda esille ytimekkäästi ja kirjoittaa myyvästi. Sisältöjen lisäksi huomiota tulee kiinnittää myös sivun ulkoasuun. Sivua luodessa on syytä huomioida hakukoneoptimointi, jotta sivu on löydettävissä hakukoneiden tuloksista. Näillä keinoilla varmistat, että luot myyvän kampanjasivun ja saavutat sille asetetut tavoitteet.

 

Tarvitseeko organisaationne myyvän kampanjasivun tai kokonaisen sivuston? Tiesithän, että meiltä saat sekä kampanjasivustot että kampanjasuunnittelun palvelut. Kysy lisää tai pyydä tarjous!

 

Sanna Pyylampi
Digital Marketing Coordinator
Sanna on Google-mainonnan ja verkkosivujen suunnittelija, joka innostuu tuloksen tekemisestä ja muutosten aikaansaamisesta.
sanna.pyylampi@kupli.fi

 

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


 

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: