Kampanjasuunnittelu ja -konseptit

Onnistunut kampanja vaikuttaa ja tuottaa tuloksia

Onnistuneen kampanjan taustalla on tehokas kampanjasuunnitelma, jossa yhdistyy tavoitteiden asettaminen, luovat, kekseliäät sisällöt, testaus ja jakelu sekä lopulta saavutetut tulokset.

Ajatus kampanjan taustalla on kaikki kaikessa. Kampanjan on vedottava kohderyhmään ja herätettävä ajatuksia. Kuplin selkeä prosessi mahdollistaa kampanjanne monikanavaisen ja menestyksekkään toteutuksen.

Kuplilta saatte kampanjasuunnittelun lisäksi myös kampanjasivustot sekä sosiaalisen median- ja Google-mainonnan.

Kampanjasuunnitelma

Kampanjasuunnittelun vaiheet

Vaihe 1: Tavoitteet ja kohderyhmä

Ensimmäisessä vaiheessa täsmennetään, mitä kampanjalla tavoitellaan ja asetetaan sille tavoitteet ja mittarit. Kohderyhmän määrittäminen on yks keskeisiä kampanjasuunnittelun kohtia ja tämän vuoksi kampanjaan liittyvät ostajapersoonat määritetään ennen, kun valitaan kanavat ja tehdään luovia sisältöjä.

Tavoite-vaiheessa määritellään:

  • Kampanjan tavoitteet
  • Aikataulu
  • Budjetti
  • Kohderyhmät ja kampanjan ostajapersoonat
  • Kanavien valinta

Vaihe 2: Luovat sisällöt

Ensimmäisen vaiheen jälkeen lähdetään rakentamaan kampanjan sisältöä. Kampanjan idea, tarina sekä pääviestit kiteytetään ja niistä rakennetaan mielenkiintoinen, kohderyhmään vetoava kokonaisuus. Kun kampanjan konsepti on valmis, toteutetaan sisällöt.

Vaihe 3: Testaus ja jakelu

Viimeisenä vaiheena kampanja toteutetaan ja sen tuloksia seurataan kampanja-aikana jatkuvasti. Digitaaliset kanavat mahdollistavat erinomaisesti eri kampanjaelementtien testaamisen ja nopeankin reagoimisen kampanjan osiin ja kanavien painotuksiin kampanja-aikana.

Kampanjasuunnittelun vaiheet

Vaihe 1: Tavoitteet ja kohderyhmä

Ensimmäisessä vaiheessa täsmennetään, mitä kampanjalla tavoitellaan ja asetetaan sille tavoitteet ja mittarit. Kohderyhmän määrittäminen on yks keskeisiä kampanjasuunnittelun kohtia ja tämän vuoksi kampanjaan liittyvät ostajapersoonat määritetään ennen, kun valitaan kanavat ja tehdään luovia sisältöjä.

Tavoite-vaiheessa määritellään:

  • Kampanjan tavoitteet
  • Aikataulu
  • Budjetti
  • Kohderyhmät ja kampanjan ostajapersoonat
  • Kanavien valinta

Vaihe 2: Luovat sisällöt

Ensimmäisen vaiheen jälkeen lähdetään rakentamaan kampanjan sisältöä. Kampanjan idea, tarina sekä pääviestit kiteytetään ja niistä rakennetaan mielenkiintoinen, kohderyhmään vetoava kokonaisuus. Kun kampanjan konsepti on valmis, toteutetaan sisällöt.

Vaihe 3: Testaus ja jakelu

Viimeisenä vaiheena kampanja toteutetaan ja sen tuloksia seurataan kampanja-aikana jatkuvasti. Digitaaliset kanavat mahdollistavat erinomaisesti eri kampanjaelementtien testaamisen ja nopeankin reagoimisen kampanjan osiin ja kanavien painotuksiin kampanja-aikana.

MITEN ETENEMME

Näin etenemme kampanjasuunnittelussa

Lähetä meille viesti tai soita, niin sovitaan tapaaminen tai jutellaan puhelimessa ja tehdään sen pohjalta teille tarjous. Kun aloitamme yhteistyön, saatte Kuplilta nimetyn yhteyshenkilön ja koko tiimin osaamisen taustalle.

OTA YHTEYTTÄ

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

    Suvi Asikainen

    CMO, myynti, KTM
    suvi.asikainen@kupli.fi
    +358 40 584 6080

    OTA YHTEYTTÄ

    Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

      Suvi Asikainen

      CMO, myynti, KTM
      suvi.asikainen@kupli.fi
      +358 40 584 6080