Kampanjasuunnittelu ja -konseptit
Onnistunut kampanja vaikuttaa ja tuottaa tuloksia
Onnistuneen kampanjan taustalla on tehokas kampanjasuunnitelma, jossa yhdistyy tavoitteiden asettaminen, luovat, kekseliäät sisällöt, testaus ja jakelu sekä lopulta saavutetut tulokset.
Ajatus kampanjan taustalla on kaikki kaikessa. Kampanjan on vedottava kohderyhmään ja herätettävä ajatuksia. Kuplin selkeä prosessi mahdollistaa kampanjanne monikanavaisen ja menestyksekkään toteutuksen.
Kuplilta saatte kampanjasuunnittelun lisäksi myös kampanjasivustot sekä sosiaalisen median- ja Google-mainonnan.

Kampanjasuunnittelun vaiheet
Vaihe 1: Tavoitteet ja kohderyhmä
Ensimmäisessä vaiheessa täsmennetään, mitä kampanjalla tavoitellaan ja asetetaan sille tavoitteet ja mittarit. Kohderyhmän määrittäminen on yks keskeisiä kampanjasuunnittelun kohtia ja tämän vuoksi kampanjaan liittyvät ostajapersoonat määritetään ennen, kun valitaan kanavat ja tehdään luovia sisältöjä.
Tavoite-vaiheessa määritellään:
- Kampanjan tavoitteet
- Aikataulu
- Budjetti
- Kohderyhmät ja kampanjan ostajapersoonat
- Kanavien valinta
Vaihe 2: Luovat sisällöt
Ensimmäisen vaiheen jälkeen lähdetään rakentamaan kampanjan sisältöä. Kampanjan idea, tarina sekä pääviestit kiteytetään ja niistä rakennetaan mielenkiintoinen, kohderyhmään vetoava kokonaisuus. Kun kampanjan konsepti on valmis, toteutetaan sisällöt.
Vaihe 3: Testaus ja jakelu
Viimeisenä vaiheena kampanja toteutetaan ja sen tuloksia seurataan kampanja-aikana jatkuvasti. Digitaaliset kanavat mahdollistavat erinomaisesti eri kampanjaelementtien testaamisen ja nopeankin reagoimisen kampanjan osiin ja kanavien painotuksiin kampanja-aikana.
Kampanjasuunnittelun vaiheet
Vaihe 1: Tavoitteet ja kohderyhmä
Ensimmäisessä vaiheessa täsmennetään, mitä kampanjalla tavoitellaan ja asetetaan sille tavoitteet ja mittarit. Kohderyhmän määrittäminen on yks keskeisiä kampanjasuunnittelun kohtia ja tämän vuoksi kampanjaan liittyvät ostajapersoonat määritetään ennen, kun valitaan kanavat ja tehdään luovia sisältöjä.
Tavoite-vaiheessa määritellään:
- Kampanjan tavoitteet
- Aikataulu
- Budjetti
- Kohderyhmät ja kampanjan ostajapersoonat
- Kanavien valinta
Vaihe 2: Luovat sisällöt
Ensimmäisen vaiheen jälkeen lähdetään rakentamaan kampanjan sisältöä. Kampanjan idea, tarina sekä pääviestit kiteytetään ja niistä rakennetaan mielenkiintoinen, kohderyhmään vetoava kokonaisuus. Kun kampanjan konsepti on valmis, toteutetaan sisällöt.
Vaihe 3: Testaus ja jakelu
Viimeisenä vaiheena kampanja toteutetaan ja sen tuloksia seurataan kampanja-aikana jatkuvasti. Digitaaliset kanavat mahdollistavat erinomaisesti eri kampanjaelementtien testaamisen ja nopeankin reagoimisen kampanjan osiin ja kanavien painotuksiin kampanja-aikana.
MITEN ETENEMME
Näin etenemme kampanjasuunnittelussa
Lähetä meille viesti tai soita, niin sovitaan tapaaminen tai jutellaan puhelimessa ja tehdään sen pohjalta teille tarjous. Kun aloitamme yhteistyön, saatte Kuplilta nimetyn yhteyshenkilön ja koko tiimin osaamisen taustalle.
OTA YHTEYTTÄ
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Suvi Asikainen
CMO, myynti, KTM
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080
OTA YHTEYTTÄ
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Suvi Asikainen
CMO, myynti, KTM
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080