Miksi kesä on parasta aikaa suunnitella markkinointia?

Kesäkuu alkaa olla jo puolessa välissä ja toisilla lomat kolkuttelevat jo ovella. Missä vaiheessa syksyn ja talven suunnitelmasi ovat markkinoinnin suunnittelun osalta? Ajattelitko ottaa leppoisasti seuraavat pari viikkoa ja edistää asioita sitten lomalta paluun jälkeen? Muuttaisitko kuitenkin mieltäsi ja aloittaisit suunnittelun jo nyt ja keskittyisit sitten lomalta palattuasi suunnitelman viilaamiseen ja itse tekemiseen?

Ole askel edellä muita

Jos muilla suunnittelu on venähtänyt lomien jälkeiseen aikaan, olet selvästi askeleen edellä muita – tai et ainakaan jäljessä. Kun olet suunnitellut hyvin, tiedät mitä olet tekemässä ja mitkä ovat kehityskohdat. Ja kun aloitat suunnittelun hyvissä ajoin se ei jää tekemättä ja lomilta palattuasi pystyt keskittymään jo seuraaviin askeliin suunnitelman toteuttamisessa eikä kaikkea tarvitse aloittaa nollasta.

Suunnittelu ei jää muiden hommien jalkoihin

Arjessa asiat jäävät ja venyvät, ja aina tulee jotain mitä ei pysty ennakoimaan. Kesällä vauhti hidastuu, kun asiakkaat ja kollegat lomailevat ja suunnittelullekin jää eri tavalla aikaa. Käytä siis tämä aika hyödyksi!

Älä jää toimistolle

Suunnittelu on työtä mikä ei vaadi sitä, että istuisit nenä kiinni läppärissä toimistolla. Lähde ulos ja luontoon niin saat inspiraatiota ja aivan uusia ajatuksia. Kesä on parasta aikaa lähteä esimerkiksi pienelle kävelyretkelle lähimetsään, ota vain muistivihko ja kynä mukaan ja ota ideoinnille aikaa luonnon ihailun lomassa. Tai lähtisitkö päiväretkelle aivan uuteen kaupunkiin?

Mistä aloittaa?

Suunnittelemisen aloittamisesta ei kannata ottaa liikaa stressiä sen voi tehdä vaiheissa. Mieti ensin nykyhetkeä, miten olet päässyt siihen missä olet nyt, mitkä asiat ovat toimineet ja mitkä eivät. Mitä haluaisit kehittää? Millaisia tavoitteita asetat syksylle?

Tarvitsetko apua? Me Kuplilla autamme mielellämme sinua koko kesän, ota yhteyttä niin laitetaan suunnitelmasi yhdessä kuntoon!

Me Kuplilla räätälöimme markkinointistrategioita jokaisen yrityksen yksilöllisiin tarpeisiin. Markkinointistrategioiden suunnittelun ja implementoinnin ohella tarjoamme sisältömarkkinointia, some-mainontaa ja verkkosivuja sekä niiden päivityspalveluja. Tarjoamme myös sisältöstrategioita, sisältösuunnitelmia ja sisällöntuotantoa yrityksellesi. Ota yhteyttä!

 

Mari Orpana

Mari Orpana
Mari on markkinoinnin KTM, monitoiminainen, joka saa asioita tapahtumaan.
Mietitäänkö yhdessä yrityksellenne parhaat keinot markkinointiin?
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: