Konversio – muista ainakin nämä viisi termiä

Viime viikolla julkaisimme blogissamme tekstin konversiosta. Kävimme läpi, mitä konversio tarkoittaa ja annoimme esimerkkejä erilaisista konversioista.

Tässä tekstissä puolestaan perehdymme konversion yhteydessä käytettyihin termeihin. Lue alta lyhyet selitykset yleisimmille termeille.

Konversio

Konversiolla tarkoitetaan verkkopalvelun kävijän tekemää tavoitteen mukaista, mitattavaa toimenpidettä. Konversioita voivat olla esimerkiksi uutiskirjeen tilaaminen, yhteydenottolomakkeen lähettäminen tai tilauksen tekeminen verkkokaupassa.

Konversioprosentti verkkosivuilla

Konversioprosentti kertoo konversioiden määrän suhteessa kävijöiden määrään. Konversioprosentti saadaan laskemalla Konversioiden määrä / Kävijät * 100. Esimerkiksi jos kävijöitä on 100 ja konversioita 5, saadaan konversioprosentiksi 5 % (5/100 * 100 = 5 %). 

Konversioseuranta

Konversioseurannan avulla voidaan nähdä, kuinka tehokkaasti mainosten klikkaukset johtavat konversioihin eli haluttuihin toimintoihin sivustollasi. Konversioseurannan aloittamiseksi sinun tulee lisätä konversioseurantakoodi eli tagi sivustollesi.

Hinta/konversio

Tämä kertoo keskimääräisen hinnan, minkä olet maksanut konversiosta. Luku saadaan jakamalla mainontaan käytetty hinta konversioiden määrällä.

Konversio-optimointi

Sivuston rakentaminen ja kehittäminen konversiotavoitteiden saavuttamiseksi ja parantamiseksi. Etenkin verkkokaupoissa tätä hyödynnetään ostopolun parantamiseksi.

Etsitkö osaavaa tekijää verkkosivuille tai Google-markkinointiin? Ota yhteyttä Kupliin!

Sanna Pyylampi

Sanna Pyylampi
Marketing Intern
Sanna on Google-mainonnan ja verkkosivujen suunnittelun harjoittelija, joka innostuu tuloksen tekemisestä ja muutosten aikaansaamisesta.
sanna.pyylampi@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: