LinkedIn on maailman suurin ammattikäyttöön suunnattu some-kanava. Monelle yritykselle se on mainio tapa hankkia näkyvyyttä ja rakentaa yrityskuvaa sekä asiakashankinnan että työnantajaimagon näkökulmasta. LinkedIn-yrityssivu on myös hyvä väylä mainostamiseen, joten jos yrityksesi ei sieltä vielä löydy, sivu nousee pystyyn helposti seuraavilla ohjeilla.

LinkedIn-yrityssivu askel askeleelta

  • LinkedIn-yrityssivu luodaan kirjautumalla ensin henkilökohtaiselle profiilillesi LinkedIniin. Oikealla yläkulmassa on kohta ”Work”, josta avautuvan valikon aivan alimmaisena löydät painikkeen ”Create a Company Page”.
  • Kirjoita yrityksesi nimi ja muokkaa halutessasi URL-osoitetta, joka ohjaa sivullesi. Rastita ruutu, jossa vakuutat, että sinulla on oikeus sivun luomiseen ja voit luoda sivun.
  • Yrityssivusi avautuessa, lisää sinne kuva ja taustakuva. Kuvan paikalle loogisin on tietysti laittaa yrityksesi logo, jonka kannattaa olla 300×300 pikseliä. Taustakuvan suosituskoko on 1536×768 pikseliä, mutta käytännössä siitä näkyy usein vain yläreuna. Kuva näkyy tietysti myös laitteesta ja näytön koosta riippuen eri tavoin. Kokeilemalla selviää, miltä eri kuvat lopulta sivulla näyttävät.
  • Lisää sivulle perustiedot ja kuvaus yrityksesi toiminnasta. Kuvaustekstiin kannattaa panostaa, kuten henkilökohtaisessakin profiilissa. Kohderyhmäsi ja asiakaskuntasi perusteella päätä, millä kielellä tekstin teet. Suomessa suomeksi toimivien yritysten kannattaa kirjoittaa ensin teksti suomeksi ja sen perään mahdollisesti myös englanniksi.
  • Specialities eli erityisosaamisten lisääminen parantaa löydettävyyttäsi, joten yritä miettiä kaikki kaksikymmentä. Jos haluat, Featured Groups kohtaan voit lisätä kolme ryhmää, joissa yrityksen työntekijät ovat aktiivisia käyttäjiä.
  • Kun olet lisännyt sivulle haluamasi tiedot, voit julkaista sen. Sivu tulee heti julkiseksi, mutta tietoja pystyy toki muokkaamaan vielä myöhemminkin. Pyydä työntekijät lisäämään yrityksesi sivu työpaikakseen profiilissaan sekä tuttujasi seuraamaan sivua.

LinkedIn-yrityssivu on nyt pystyssä ja olet valmis julkaisemaan kiinnostavia sisältöjä uudessa kanavassasi! Kuten muillekin some-tileillesi, tee myös LinkedIniin sisältösuunnitelma ja julkaise alustalle sekä kohderyhmällesi sopivaa sisältöä säännöllisesti.

Jäikö vielä kysyttävää tai tarvitsetko apua LinkedInin hyödyntämisessä? Ota yhteyttä, me autamme!

 

Päivi Ruokolainen
Social Media Trainee
Päivi on Kuplin Social Media Trainee,
joka tuottaa eloisaa sisältöä ja on parhaimmillaan
sanallisten tehtävien äärellä.

paivi.ruokolainen@kupli.fi
+358 40 768 6496

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: