Kupli täytti 5 vuotta 3.1.2022. Mistä lähdettiin, mitä ollaan koettu, missä ollaan nyt ja mihin ollaan menossa? Hyppää mukaan Kuplin tarinaan!

Ajatus Kuplista alkoi jo itää vuonna 2010

Kuplin tarina sai virallisesti alkunsa vuoden 2016 syksyllä, kun Mari oli lähdössä perustamaan uutta digimarkkinoinnin toimistoa ja kysyi, haluanko minä (Suvi) lähteä mukaan. Marin ei tarvinnut suostutella kauaa, vaan olin heti mukana. Jo vuonna 2010 opiskellessamme Helsingin kauppakorkeakoulussa puhuimme puolitosissamme yhteisestä markkinointitoimistossa sitten joskus. Se joskus tuli nopeammin kuin ajattelimmekaan.

Syksyn pohjatyön jälkeen Kupli näki päivänvalon 3.1.2017, ja kannattava yritystoiminta lähti heti pyörimään nopeammin kuin olimme uskoneet.

Kupli-nimen etymologia

Yrityksen nimen päättäminen on vaikeinta, sanotaan. Niin se oli meillekin! Oli todella vaikeaa keksiä hyvää nimeä yritykselle, ja aika meinasi alkaa loppumaan kesken. Pyörittelimme erilaisia vaihtoehtoja, kuten Kuuva ja Synlik. Jostain sitten onneksi keksimme, että jokin kuplaan liittyvä voisi olla hauska, ja tästä kehittelimme lopulta Kuplin.

Nimellä Kupli haluamme viestiä rentoa kuplivuutta. Vaikka olemme joukko ammattitaitoisia markkinoinnin tekijöitä, ei markkinoinnin tekemisen silti tarvitse olla tylsää ja puuduttavaa.

Osa asiakkaistamme on ollut matkassa ensimmäisestä vuodesta lähtien

Olemme tehneet viiden vuoden aikana töitä jo reilusti yli 100 asiakkaan kanssa. Osan kanssa teemme jatkuvaa yhteistyötä, osa on ollut kertaluontoisia projekteja. Osan asiakkaistamme kanssa olemme tehneet yhteistyötä jo vuodesta 2017 alkaen! Asiakkaittemme joukossa on ollut kaikkea yksinyrittäjästä miljardiliikevaihdon yrityksiin. Pääasiassa asiakkaamme ovat olleet Suomessa, mutta jonkin verran olemme tehneet myös globaalia markkinointia. Yksityisen sektorin lisäksi olemme tehneet projektiluontoisesti töitä myös organisaatioille.

Asiakkaitamme yhdistää vahvasti kehityshaluisuus. Jostain syystä meille on sattunut asiakkaita, joiden kanssa yhteistyö on molemminpuolinen ilo.

Seitsemän kuplilaisen tiimi

Saimme aktiivisen markkinoinnin avulla useampia jatkuvia asiakkaita heti yrityksen perustamisen jälkeen ja ensimmäisen vuoden syksyllä alkoi olla jo tilanne, että lisäkäsiä tarvittiin, emmekä kahdestaan ehtineet hoitaa kaikkia.

Syksyllä 2017 saimmekin tiimiin ensimmäisen harjoittelijan ja työnantajiksi hyppäsimme virallisesti vuonna 2018. Pääsimme silloin Kauppalehteen kertomaan aiheesta. Tällä hetkellä meitä kuplilaisia on seitsemän: 2 perustajaa ja omistajaa, 4 vakituista työntekijää ja 1 harjoittelija. Pitkäaikaisimmat työntekijämme ovat viihtyneet meillä jo Kuplin toisesta vuodesta lähtien.

Kauppalehti

Kuplilaisia yhdistää markkinointiin suuntautuvan intohimon lisäksi avuliaisuus, avoimuus sekä tiimihenkisyys. Vaikka kaikilla on omat vastuunsa, kollegaa autetaan aina tarvittaessa.

Meille on tärkeää suunnitella ja resursoida työtä siten, että kaikille on sitä sopivasti. Tämän vuoksi markkinointialasta poiketen meillä ei tehdä töitä iltaisin tai viikonloppuisin, vaan panostamme tasaiseen töiden jakamiseen. Juuri ennen koronaa meistä tehtiin toinenkin juttu Kauppalehteen, jossa kerrottiin, että meillä jätetään läppärit työpaikalle. Nyt teemme toki pääasiassa etätyötä, mutta läppärit pysyvät iltaisin kiinni.

Tasapainoisesta työympäristöstä hyötyvät kaikki: sekä työntekijät, Kupli yrityksenä että asiakkaamme. Tasapaino tarkoittaa meille sitä, että tehdään tehokkaasti kun tehdään ja sitten ollaan vapaalla!

Palveluvalikoimamme on kehittynyt

Pääpalveluitamme ovat markkinoinnin suunnittelu, brändityö, digimainonta, sisällöntuotanto, verkkosivut ja graafisen suunnittelun palvelut.

Palveluvalikoimamme ja palveluidemme sisältö on luonnollisesti vuosien varrella hieman elänyt – esimerkiksi graafisen suunnittelun palvelut tulivat valikoimaamme vuoden 2019 alussa, kun saimme oman graafikon tiimiin. Kehitämme palveluidemme sisältöä jatkuvasti, kun markkinointiala muuttuu. 

Toimistolla on valtava merkitys etäaikanakin

Vaikka teemme toistaiseksi paljon etätöitä, on todella tärkeää, että meillä on oma toimisto. Tällä hetkellä viihtyisä, meitä varten remontoitu toimistomme sijaitsee Mikonkadulla aivan Rautatientorin kupeessa.

Muutimme ensimmäiseen omaan toimistoon Töölön Temppelikadulle maaliskuussa 2017. Toimisto oli pieni, mutta sopiva juuri aloittaneen yrityksen tarpeisiin. Vuonna 2018 muutimme Pohjoisesplanadille huomattavasti isompaan toimistoon ja vuosi sitten upgreidasimme Mikonkadulle isompiin ja viihtyisämpiin tiloihin. Toimisto on yrityksen tukikohta!

Mitä seuraavat vuodet tuovat tullessaan?

Kupli on kasvanut liikevaihdollisesti joka vuosi, liiketoimintamme on ollut alusta asti kannattavaa ja jokainen vuosi on ollut edeltäjäänsä parempi! Haluamme jatkaa maltillista kasvua jatkossakin ja palkata lisää asiantuntijoita tiimiin.

Ennen kaikkea haluamme palvella nykyisiä ja tulevia asiakkaitamme parhaalla mahdollisella tavalla ja kehittää heidän markkinointia ja liiketoimintaansa – siitähän tässä kaikessa on kyse!

Suuri kiitos sinulle, joka olet ollut Kuplin tarinassa mukana. Asiakkaana, yhteistyökumppanina, työntekijänä, työnhakijana, tai vain sivustaseuraajana! Tästä on hyvä jatkaa seuraaviin vuosiin!

Suvi & Mari