LinkedIn tarjosi vuoden 2021 loppumetreille yllätyksen ilmoittamalla, että viestimainokset (Message Ads ja Conversation Ads) poistuvat kokonaan käytöstä EU-alueella 10.1.2022 alkaen. Samoin viime aikoina historiaan ovat jääneet LinkedIn-tarinat, jotka eivät oikein lähteneet lentoon. Onneksi vuoden kuluessa kanavan markkinointimahdollisuuksiin on tullut myös uusia lisäyksiä pelkkien poistojen sijaan! Teimme koosteen tärkeimmistä uutuuksista.

Mainostajan apuvälineet

Jotta sosiaalisessa mediassa tavoittaisi aina uusia yleisöjä, on tehtävä mainontaa. LinkedIn otti käyttöön keväällä 2021 mm. Facebookista tutun helpotetun sponsoroinnin suoraan feedistä helpottaakseen mainonnan tekemistä. Kampanjan käynnistämistä varten ei siis tarvitse mennä erikseen mainostyökaluun, vaan julkaisua voi boostata suoraan sivulta heti julkaisun tekemisen jälkeen. Sponsoroinnin käynnistys tätä kautta on yksinkertaistettu versio mainostilin kautta tehtyyn käynnistykseen verrattuna. Tarkkoja asetuksia käyttääksesi tee mainos mieluiten mainostilin kautta. Lisätietoa aiheesta täällä.

Uudelleenmarkkinointiyleisöjen luomiseen on tullut tämän vuoden aikana lisämahdollisuuksia, yleisön säilytysajan voi nimittäin nyt määritellä itse. Aiemminhan reta-yleisö käsitti aina edelliset 90 päivää, mutta nyt vaihtoehtoina on 30, 60, 90 tai 180 päivää verkkosivuvierailijoiden osalta. Yrityksen LinkedIn-sivulla vierailleet puolestaan voi tavoittaa jopa kokonaisen vuoden ajalta.

Tuotteet ja palvelut esille

LinkedIn on helpottanut tänä vuonna yrityksen ja yrittäjän tarjoamien palveluiden esittelyä: yksittäinen käyttäjä, kuten freelancer, voi lisätä omaan profiiliinsa palvelusivun. Tällainen Service Page on tarkoitettu helpottamaan palvelun tuottajan ja tarvitsijan kohtaamista.

Tuotesivut tekevät tuloaan myös yrityssivujen yhteyteen. Sivun erillisessä Product tabissä voi esitellä tuotteiden ja palveluiden lisäksi asiakkaita. Product tabit eivät ole vielä saatavilla kaikille yrityksille, vaan niiden käyttö on mahdollista vasta B2B-softayrityksille. Innolla odotamme laajennusta!

Kilpailijat seurantaan ja työntekijät aktiivisiksi

Yrityssivun analytiikkaan on tullut uusia ominaisuuksia. Nyt voit asettaa seurantaan yrityksesi kilpailijoitten sivuja ja verrata omasi menestystä niihin. Samantyyppinen ominaisuus on varmasti tuttu monille Facebookista. Competitor analytics -osio kertoo käytännössä yrityssivujen julkiset tiedot eli seuraajien määrän ja orgaanisten julkaisujen lukumäärän sekä sitoutumiset niihin (reaktiot, kommentit ja jaot).

Kun yrityksellä on LinkedInissä rekisteröityneenä vähintään kymmenen työntekijää, saa se käyttöönsä yrityssivun My Company -osion. Sen kautta voi mm. suositella työntekijöille niitä yrityksen julkaisuja, joihin heidän toivotaan reagoivan. Lue tarkemmin aiheesta täältä.

Tapahtumanjärjestäjän apuvälineet

Keväällä mahdolliseksi tuli LI-tapahtumien mainonta. Lisäksi LI-tapahtumien analytiikkaa on parannettu vuoden mittaan, jotta ylläpitäjä voisi seurata tapahtuman tavoittavuutta ja sitouttavuutta.

Tapahtuman voi nyt myös streamata LinkedInissä. Tarkemmat ohjeet livelähetyksen tekemiseen täällä.

Kaipaatko asiantuntevaa kumppania LinkedIn-markkinoinnin suunnitteluun, orgaaniseen toteutukseen tai mainontaan? Ota yhteyttä Kupliin!

Tiia Moilanen

Tiia Moilanen
Markkinoinnin suunnittelija
tiia.moilanen@kupli.fi

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: