Lisätty todellisuus on täällä!

Virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden mahdollisuudet luovat markkinointialalle tulevaisuudessa uusia mahdollisuuksia. Aihe on nyt ajankohtainen ja moni kuluttaja onkin jo päässyt ihastelemaan esimerkiksi virtuaalitodellisuutta erilaisten lasien avulla. Oletko jo itse kokeillut lisätyn todellisuuden luomaa uutta ulottuvuutta arkipäivän elämässäsi?

Uusia mahdollisuuksia markkinointiin

Lisätyn todellisuuden ja virtuaalitodellisuuden tarjoamia mahdollisuuksia kannattaa tutkia ja pyrkiä tunnistamaan omassa organisaatiossa, sillä ne tulevat olemaan markkinoinnin hittituote lähitulevaisuudessa. Toimialarajoja nämä teknologiat eivät Tekesin mukaan tunnista, vaan niitä voidaan käyttää hyväksi monenlaisten eri tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa.

Tekesin järjestämässä markkinoinnin VR/AR-tapahtumassa yleisö pääsi itse kokeilemaan virtuaalitodellisuutta ja lisätyn todellisuuden luomia mahdollisuuksia. Havainnollistavina esimerkkeinä vierailijat matkustivat virtuaalilasien kautta Marsin pinnalle, naamioituivat Kalevanmaan hahmoiksi ja herättivät eloon tuntemattomat sotilaat Valion tölkeistä.

Mitä lisätty todellisuus tarjoaa markkinoinnille?

Markkinoinnin syvimpänä olemuksena voidaan kokea sen halu herättää kuluttajassa ajatuksia ja tunteita. Parhaiten mainos toimii silloin, kun se puhuttelee kohdeyleisöä ja saa oikeasti toimintaa aikaiseksi. Kuluttaja haluaa kokea tuotteet ja palvelut osana arkipäivää ja nähdä niiden tuoman hyödyn osana jokapäiväistä elämää. Lisätyn todellisuuden avulla teknologia pyrkii tarjoamaan uudenlaista koettavaa kuluttajalle. Virtuaalitodellisuus ja lisätty todellisuus tarjoavat ennennäkemättömiä kokemuksia, jotka herättelevät erilaisia aistimuksia ja tunteita. Muistijälki on vahva, sillä virtuaalitodellisuus astuu reaalimaailmaamme ja liittyy osaksi arkeamme.

Koe itse!

Stockmannin tunnettu jouluikkuna aukeaa taas yleisölle lauantaina 11.11.2017. Satuikkuna kutsuu tällä kertaa katsojansa ennennäkemättömälle seikkailupolulle Onni-tontun matkaan. Tarina on luotu eloon Arilynin toteuttamalla lisätyn todellisuuden sovelluksella. Voit kokeilla jo esimakua omalla puhelimellasi ennen jouluikkunan avautumista, sillä Stockmannin julkaisemassa Magazine-lehdessä sivulla 71 sijaitsee ensimmäinen aiheesta kertova elämys!

 

Ketterää ja jatkuvasti kehittyvää viestintää ja markkinoinnin suunnittelua löydät Kuplin palveluista! Sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin palvelumme löydät tästä. Ole reippaasti yhteydessä, kohdataan huominen yhdessä!

 

Suvi Rosqvist

Suvi on Kuplin Social Media Trainee,
joka omaksuu nopeasti somen uudet tuulet
ja ottaa haltuun haasteen kuin haasteen.

suvi.rosqvist@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: