Luovia vinkkejä Instagram-mainosten parantamiseen

Millainen on hyvin toimiva mainossisältö Instagramissa? Tätä pohtii moni mainostaja. Instagram onkin nyt jakanut omalla @instagramforbusiness-tilillään hyvään mainossisältöön vinkkejä, joiden avulla voi tavoittaa enemmän ihmisiä Instagramissa.

3 vinkkiä mainossisältöihin

1. Kerro tarina

Ensimmäinen vinkki on näyttää, kuinka brändisi voi olla osa asiakkaan elämäntyyliä. On tärkeää, että yrityksen taustalla on tarina, jonka osana asiakas haluaa olla. Tämä pätee erityisesti kuluttajamarkkinointiin.

2. Inspiroi tekoihin

Toisena vinkkinä Instagram kehottaa käyttää oikeita ihmisiä käyttämässä tuotteita tai palveluitasi.

Tämä vinkki liittyy vahvasti UGC:hen, jota sivusimme aiemmin blogissamme.

3. Luo kiinnostusta visuaalisesti

Kolmas vinkki on käyttää erilaisia kuvapohjia, värejä ja kuvioita, jotka yhdenmukaistavat brändiäsi. Oman brändin näköiset muodot, kuviot ja värit ovat tärkeä osa tunnistettavuutta, ja tämä vinkki pätee kaikkiin yrityksiin toimialasta ja asiakaskunnasta riippumatta.

Kokeilemalla selviää paljon

Vinkit ovat kaikki hyviä, mutta riippuu aina yrityksesi toimialasta ja myytävästä tuotteesta tai palvelusta sekä kohderyhmästä, millainen sisältö toimii juuri sinun yleisöösi. Kannattaakin lähteä kokeilemaan rohkeasti erilaisia mainossisältöjä. Sisällön lisäksi oikea kohdentaminen on tietysti tärkeää, joten sitä ei kannata unohtaa. Mainoksia kannattaa myös seurata säännöllisesti, jotta voi tehdä muokkaavia toimenpiteitä, mikäli jokin mainossisältö ei tunnukaan tehoavan yleisöösi.

Suvi Asikainen
Asiakkuudet & myynti
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: