Jodel on noussut Suomessa tunnetuksi älypuhelimella käytettäväksi keskustelupalveluksi etenkin nuoremman käyttäjäkunnan keskuudessa. Jodelissa viestitään anonyymina erilaisilla kanavilla, joita löytyy aivan laidasta laitaan.

Nyt Jodelissa voi tehdä myös mainontaa. Jos kohderyhmäsi ovat Jodelissa, miksi et kokeilisi sitä mainoskanavana?

Kaksi mainosmuotoa: Boosted Post ja Display

Jodelissa voi mainostaa käytännössä kahdella tapaa, joko boosted postilla tai display-mainoksella. Display-mainonnassa mainos näkyy sovelluksessa normaalin display-mainoksen tavoin. Se on hyvä valinta silloin, jos yritys haluaa kasvattaa esimerkiksi bränditietoisuutta tai haluaa myyntiä verkkokauppaan. Mainosta klikkaamalla saadaan liikennettä verkkosivulle tai sovellukseen. Mainoksiin voi halutessaan ostaa myös tavallisiin jodlauksiin kuuluvan äänestysmahdollisuuden, eli mainoksen näkijä voi äänestää, tykkäsikö vai eikö tykännyt mainoksesta.

Boosted Post puolestaan näyttää samalta kuin perinteinen jodlaus, eli se ei näytä perinteisellä tavalla mainosmaiselta. Se voi olla teksti-, kuva- tai videomuodossa, kuten muutkin Jodelissa olevat tavalliset jodlaukset. Sponsoroitu julkaisu tulee kyseeseen esimerkiksi silloin, kun halutaan esimerkiksi paikalliselle yritykselle näkyvyyttä lähialueilta. Myös tähän voi halutessaan saada äänestysmahdollisuuden.

Parhaimmillaan Jodel-mainokset herättävät aitoa keskustelua, ja parasta onkin, jos mainostavan yrityksen edustaja keskustelee kommentoijien kanssa reaaliaikaisesti.

Kohdennusmahdollisuudet Jodelissa

Jodelissa voi kohdentaa mainontaa iän, sukupuolen, ammatin,  sijainnin sekä kiinnostuksen kohteiden mukaan.

Lue lisää mainostamisesta Jodelissa täältä. Suomessa Jodelin mediamyynnistä vastaa Improve Media. 

Suvi Asikainen
CMO, Co-Founder
Suvi on yritysviestinnän KTM, joka innostuu
markkinoinnin mahdollisuuksista.
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: