MARKKINOINNIN SUUNNITTELU2018-10-17T14:14:11+00:00

Markkinoinnin suunnittelu

Onnistunut markkinointi lähtee markkinoinnin kokonaisvaltaisesta suunnittelusta. Kupli auttaa luomaan yrityksellesi onnistuneen markkinoinnin strategian keskittyen erityisesti sosiaalisen median hyödyntämiseen.

Me teemme yrityksellesi markkinointistrategian, markkinointisuunnitelman sekä sisältösuunnitelman. Markkinointistrategian täytyy kiinteästi noudattaa liiketoimintastrategiaa. Markkinointisuunnitelma puolestaan on johdettu markkinointistrategiasta ja sisältösuunnitelma markkinointisuunnitelmasta. Saat meiltä tarkkaan hiotun strategian etenemiseen, mutta sen lisäksi myös konkreettisen kalenterin markkinointiisi.

Yrityksesi hyötyy monin tavoin Kuplin Markkinoinnin suunnittelu -palvelusta!

  • Suunnitelmallisuus säästää aikaa ja hermoja
  • Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty
  • Yrityksesi markkinoinnin punainen lanka kirkastuu
  • Yrityksesi saa ulkopuolisia ideoita sisältöihin

Oletko pähkäillyt seuraavien haasteiden parissa?

  • Markkinoinnista puuttuu punainen lanka
  • Et oikein tiedä, kenelle ja missä kanavissa pitäisi markkinoida tai kuinka usein
  • Et tiedä millaisia sisältöjä kohderyhmäsi haluaisi kuluttaa
  • Ajanpuute vaivaa markkinoinnin suunnittelua
  • Haluat lisää asiakkaita
  • Haluat kasvattaa yrityksen tunnettuutta
  • Haluat vahvistaa brändimielikuvaa

Mitä Kuplin Markkinoinnin suunnittelu -paketti sisältää?

  • Aloitamme suunnittelun joko yhteisellä workshopilla, tai jos et pääse paikalle, keräämme alkukartoitustiedot sähköpostikyselyllä.
  • Teemme sinulle toiveesi mukaan markkinointistrategian ja -suunnitelman sekä sisältösuunnitelman. Voit valita myös ainoastaan jonkun näistä palasista, mutta parhaiden tulosten saavuttamiseksi suosittelemme kaikkien kolmen tekemistä.
  • Kustannukset sovitaan kanssamme aina etukäteen, joten yllätyksiä ei synny.

1. MARKKINOINTISTRATEGIA

Kaikki lähtee strategiasta. Toimenpiteitä on turha suunnitella, jos brändiä ei ole kirkastettu ja tavoitteet eivät ole selkeitä. Markkinointistrategia tukee liiketoimintastrategiaasi. Strategia määrittelee myös markkinoinnin tavoitteet ja mittarit. Miten markkinointi kytkeytyy liiketoimintastrategiaan? Mitä yrityksesi on, miten se viestii? Määritämme mm. seuraavat:

  • Markkinoinnin tavoitteet
  • Kohderyhmät
  • Erottautumiskeinot kilpailijoista
  • Mielikuvat, joita halutaan synnyttää
  • Viestinnän sävy markkinointikanavissa
  • Markkinoinnin mittaaminen

2. MARKKINOINTISUUNNITELMA

Strategian ja tavoitteiden pohjalta mietitään konkreettinen markkinointisuunnitelma kaiken markkinoinnin tekemiseen seuraavalle 6 kuukaudelle. Suunnitelmassa kirkastetaan mm. seuraavat asiat:

  • Missä kanavissa ollaan?
  • Mitä toimenpiteitä tehdään?
  • Kuinka usein toimenpiteitä tehdään?
  • Kuka päivittää? Kuka vastaa viesteihin?
  • Tehdäänkö myös maksettua mainontaa somekanavissa?
  • Millä budjetilla mainontaa tehdään?

3. SISÄLTÖSUUNNITELMA

Markkinointisuunnitelman pohjalta suunnitellaan sisällöt. Sisällöt suunnitellaan nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden kiinnostuksen kohteita tukeviksi ja lisäarvoa heille tuottaviksi. Mietitään myös teemat jokaiselle kuukaudelle, joiden ympärille sisältöä rakennetaan.

Sisältösuunnitelma on konkreettinen kalenteri, jota katsomalla nähdään heti, minkä tyyppistä sisältöä ollaan tuottamassa kullakin viikolla. Kun sisältösuunnitelma on olemassa, tarvitsee enää suunniteltu sisältö tuottaa kanaviin.

Mitä hyötyä palvelusta on sinulle ja yrityksellesi?

  • Saatte ammattilaisten tuottaman strategian ja suunnitelman markkinointiin
  • Saatte konkreettisen sisältösuunnitelman eli viikkokalenterin markkinointiin
  • Saatte avaimet käteen markkinoinnissa etenemiseen
  • Luotte asiantuntevampaa kuvaa yrityksestänne, kun markkinointistrategia ja -suunnitelma on hiottu
  • Aikaa vapautuu ydinliiketoimintaanne
  • Yrityksenne kasvattaa näkyvyyttä ja myyntiä

Soita tai lähetä viesti, niin keskustellaan lisää!

Suvi Asikainen
Lead Marketing Strategist
suvi.asikainen@kupli.fi
040 584 6080

Kuinka yhteistyö on kanssamme sujunut:

”Erinomaisesti. Kuplin tiimi on erittäin asiantunteva, joustava ja tehokas. Olen suositellut ja tulen suosittelemaan Kuplia muillekin.”

”Olemme erittäin tyytyväisiä aikataulujen, asiakkaan toiminnan tuntemisen, asiakaspalvelun suhteen.”

Miten päästään alkuun?

Voisimmeko auttaa yritystäsi markkinoinnin suunnittelussa? Jätä sähköpostiosoitteesi, niin otamme sinuun yhteyttä pian!