Markkinointiaiheista lukemista kesään

Kaipaatko markkinointiaiheista lukemista kesään? Kuplin blogissa on julkaistu vuosien varrella jo huimat 519 blogitekstiä, joten lukemista riittää markkinointiin liittyvistä teemoista!

Aloita vaikka näistä teksteistä, jotka ovat blogimme alkuvuoden 2023 aikana luetuimpia:

Miten markkinointi ja mainonta määritellään?

Käytätkö sanoja markkinointi ja mainonta saman asian yhteydessä? Et ole varmasti ainoa – näiden termien sekoittamista ja ristiin käyttämistä näkee ja kuulee paljon. Markkinointi on paljon laajempi käsite, kuin monet ymmärtävät, ja mainonta on vain pieni osa suurempaa kokonaisuutta.

Pieni brändisanakirja eli brändin 7 ydinkäsitteen määritelmät

Hyvä brändi on loistava työkalu kilpailijoista erottautumiseen. Brändin määritelmä ja siihen olennaisesti sidoksissa olevat termit saattavat olla kuitenkin vaikeita ymmärtää tai erottaa toisistaan. Siksi pieni oppitunti brändin ydinkäsitteisiin lienee paikallaan. Listasimme 7 brändiin liittyvää käsitettä selityksineen, jotka kannattaa pitää mielessä brändityötä tehdessä.

Copywriting ja sisällöntuotanto – mikä on niiden ero?

Sisällöntuotanto ei ole sama asia, kuin copywriting. Miten nämä kaksi sitten eroavat toisistaan?

Näin viitoitat asiakkaasi ostopolun

Ymmärrätkö, miten asiakkaasi tekee ostopäätöksensä ja millaisia vaiheita hän käy läpi ennen päätöksen tekoa? Ostopäätöksen tekeminen ei ole nykypäivänä enää suoraviivainen prosessi, sillä netti on tuonut asiakkaille miltei rajattomat mahdollisuudet selvittää kokemuksia, tutkia ominaisuuksia ja vertailla kilpailijoita.

Pääviestit yrityksen markkinoinnin pohjana

Pääviestit kertovat niin potentiaalisille asiakkaille kuin yrityksen omalle henkilökunnalle, mitä yritys tarjoaa ja mikä erottaa sen kilpailijoista. Pääviestit tarjoavat suuntaviivat niin markkinoinnin, viestinnän kuin myynninkin tekemiselle.

Kaikki blogitekstit löydät täältä aikajärjestyksessä: kupli.fi/blogi.

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: