Markkinointiklinikka yhteistyössä YritysEspoon kanssa

Markkinointiklinikka järjestettiin tiistaina 27.8.2019 yhteistyössä YritysEspoon kanssa. Olemme olleet Suvin kanssa mukana vetämässä klinikkaa jo useita kertoja ja päässeet kuulemaan toinen toistaan mielenkiintoisempia yrittäjyystarinoita ja vastaavasti yrittäjät ovat saaneet vinkkejä siihen, kuinka he voisivat kehittää yrityksensä markkinointia. Mikä markkinointiklinikka on? Mitkä ovat yleisimpiä vinkkejä, joita annamme markkinointiin? Lue lisää ja tule myös mukaan seuraavaan klinikkaamme 22.10.2019!

Mikä markkinointiklinikka?

Markkinointiklinikka järjestetään yhteistyössä YritysEspoon kanssa YritysEspoon tiloissa Otaniemessä. Markkinointiklinikka on osallistujille täysin ilmainen. Kaikille osallistujille lähetetään ennen klinikkaa ennakkokysely, jonka avulla perehdymme jo etukäteen klinikalle tuleviin yrityksiin. Jokaiselle yrittäjälle on varattu henkilökohtaiset 45 minuuttia aikaa ja tänä aikana keskustelemme yrityksen markkinoinnista ja annamme vinkkejä siihen, kuinka yrityksen markkinointia voisi kehittää.

Koen, että klinikkapäivät ovat todella antoisia puolin ja toisin, me pääsemme näkemään upeita, usein uusia yrittäjätarinoita, ja toisaalta yrittäjät saavat vinkkejä siihen, kuinka markkinointia voisi tehdä entistä paremmin.

Mitkä asiat askarruttavat eniten yrittäjiä markkinoinnissa?

Markkinointiklinikassa käydään aina yrittäjän kanssa juuri hänen tilannettaan ja kehityskohteita läpi, mutta tietyt aiheet toistuvat usein. Keräsimme neljä asiaa, jotka nousevat usein kehityskohteissa esiin.

1. Markkinointisuunnitelma

Markkinointisuunnitelma on asia, joka puuttuu tai on hyvin usein puutteellinen. Kannustamme markkinoinnissa suunnitelmallisuuteen, sillä vain pitkäjänteinen työ tuottaa tulosta eikä useimmiten markkinoinnin suhteen ole pikavoittoja. Suosittelemmekin rakentamaan markkinointisuunnitelman, joka luo systemaattisuutta tekemiseen.

2. Verkkosivut

Verkkosivuilta löytyy paljon kehityskohteita. Usein tietoja tuotteista tai palveluista voisi parantaa, navigaatiota selkeyttää, visuaalisuutta lisätä ja myös hakukonenäkyvyyden parantaminen tulee keskusteluissa esiin. Suosittelen nappaamaan lisää vinkkejä verkkosivujen kehittäminen -blogitekstistä.

3. Google

Googlesta etsitään jatkuvasti tuotteita ja palveluita, joten se, että yritys löytyy Googlesta on ensiarvoisen tärkeää. Riippuen yrityksestä Googlen monipuolisia mahdollisuuksia päästään selvittämään ja katsomaan mitkä mahdollisuudet sopisivat parhaiten kullekin yritykselle. Jos mietit olisiko Googlen hakusanamainonta hyödyllistä yrityksellesi, kannattaa ladata tekemämme Google-opas.

4. Sosiaalisen median hyödyntäminen

Sosiaalisen median hyödyntäminen on neljäs asia, joka mietityttää yrittäjiä. Mitä kanavia kannattaa hyödyntää ja kuinka sosiaalisesta mediasta saisi parhaat tehot irti? Kannattaako mainontaa tehdä ja millaisella budjetilla?

Tule Markkinointiklinikkaan lokakuussa

Haluaisitko tulla keskustelemaan tarkemmin teidän yrityksenne markkinoinnista Markkinointiklinikkaan? Järjestämme seuraavan Markkinointiklinikan yhteistyössä YritysEspoon kanssa lokakuussa 22.10. Otaniemessä – jos haluat mukaan lähetä ilmoittautuminen sähköpostitse iiro.oura@yritysespoo.fi, lähempänä tapahtumaa Iiro lähettää sinulle linkin kartoituskyselyyn. Tavataan Markkinointiklinikassa 22.10.2019!

Mari Orpana


Mari Orpana

Mietitäänkö yhdessä yrityksellenne parhaat keinot markkinointiin?
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: