Mikä on Facebook-pikseli ja mihin sitä tarvitaan?

Facebook-mainontaan liittyy olennaisesti Facebook-pikseli. Facebook-pikseli on verkkosivuillesi asennettu seurantakoodi, joka kerää kävijätietoja. Pikselin avulla seuraat nettisivujesi kävijöitä ja uudelleenmarkkinoit heille sekä seuraat konversioita. Facebook-pikselin avulla pystyt kohdentamaan tarkemmin kuin Facebookin valmiilla kohdennuksen vaihtoehdoilla. Pikselin asennus on helppoa Facebookin tarjoamilla omilla ohjeilla.

Facebook-pikseli mainosten kohdentamisessa

Facebook-pikseli kerää sinulla siis tietoa verkkosivujesi kävijöistä. Tämä data on hyödyllistä, kun haluat muistutella itsestäsi niille, jotka ovat jo verkkosivuillasi käyneet. Nämä ihmiset ovat jo valmiiksi kiinnostuneet tuotteestasi ja tietävät brändisi, joten he vastaavat todennäköisemmin mainontaasi kuin kylmiltään mainoksesi näkevät ihmiset.

Pikselin tarjoaman datan avulla voit rakentaa monipuolisesti erilaisia kohderyhmiä tavoitteestasi riippuen: kohdenna mainoksesi esimerkiksi viimeisen kuukauden aikana tietyllä sivullasi vierailleille, jotta he palaisivat uudestaan katsomaan ja harkitsemaan ostamista. Päinvastoin voit myös sulkea ihmisiä pois mainoksesi kohderyhmästä, jos haluat tavoittaa täysin uusia tahoja.

Pysy kärryillä konversioista

Facebook-pikselillä voit seurata myös verkkosivuillasi toteutettuja toimintoja. Voit siis seurata esimerkiksi, mitä tuotteita on katseltu, mitä lisätty ostoskoriin ja milloin osto on suoritettu loppuun asti, ja näiden tietojen pohjalta analysoida ja optimoida mainontaasi. Varsinkin verkkokaupoissa pikseli on siis todella olennainen osa mainontaa. Pystyt myös seuraamaan Facebookin mainosraportistasi mainoskulujesi ja konversioiden suhdetta, ja verrata, millainen mainonta tuottaa tehokkaimmin haluttuja tuloksia.

 

Päivi Ruokolainen
Junior Copywriter
Päivi on Kuplin Junior Copywriter,
joka tuottaa eloisaa sisältöä ja on parhaimmillaan
sanallisten tehtävien äärellä.

paivi.ruokolainen@kupli.fi
+358 40 768 6496

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


 

By |2018-05-11T10:12:29+00:0009.05.2018|Facebook|

Leave A Comment