Oletko huomannut, että vastaasi tulee mainoksia sen jälkeen, kun olet vieraillut jollain tietyllä verkkosivulla? Tai voi olla, että mainokset eivät näy heti, vaan viikon päästä siitä, kun vierailit sivustolla. Tämän tyyppistä markkinointia kutsutaan uudelleenmarkkinoinniksi ja sen tavoitteena on herätellä ja muistuttaa näkijää uudelleen hänen näkemästään tuotteesta tai palvelusta.

Ostopäätöstä ei tehdä ensi näkemällä

Uudelleenmarkkinointi vastaa siihen tarpeeseen, että ihmiset eivät tee ostopäätöstä, kun he näkevät tietyn tuotteen tai palvelun ensimmäistä kertaa. Ostopäätös vaatii useita kertoja toistoja ja tutustumista tuotteeseen tai palveluun. Mitä tutumpi tuote on, sitä helpompi se on ostaa. Ostopäätöksen tekoa voidaankin kuvata suppilolla, jossa ensin tutustutaan, sen jälkeen harkitaan tuotteen ostoa ja vasta tämän jälkeen tehdään ostos. Näin onkin tärkeää, että tuotteesta tai palvelusta muistutetaan aika ajoin.

Uudelleenmarkkinointia mainonnan keinoin

Uudelleenmarkkinointi on mahdollista digimarkkinointikanavissa. Mainontaa voidaan toteuttaa tehokkaasti muun muassa Google Display -verkostossa ja sosiaalisen median kanavissa. Sosiaalisen median kanavista Facebook, Instagram ja LinkedIn tarjoavat hyviä mahdollisuuksia uudelleenmarkkinointiin. Suosittelemme, että kanavat valitaan aina kohderyhmä edellä eli mainoksia näytetään niissä kanavissa, joissa potentiaaliset asiakkaanne ovat – näin syntyvät parhaat tulokset.

Jos Google Display -verkoston tai Facebookin uudelleenmarkkinoinnin mahdollisuudet kiinnostavat, suosittelen lukemaan aiemmat julkaisumme näistä aiheista:

Haluaisitko, että potentiaaliset asiakkaasi näkisivät teidän mainoksianne sen jälkeen, kun he ovat vierailleet verkkosivuillanne? Ota yhteyttä niin luodaan juuri teidän yrityksellenne sopivat mainoskampanjat!

Mari Orpana


Mari Orpana

Haluatko kuulla lisää uudelleenmarkkinoinnin mahdollisuuksista?
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: