Millaiset kuvitukset sopivat teidän yrityksellenne?

Yrityksen visuaalista brändiä suunniteltaessa nousevat esille tavallisimmin logo, valokuvat ja valittu värimaailma. Kuvitukset ovat kuitenkin yleistyneet markkinoinnissa jo osaksi arkipäivää, sillä ne tuovat mukanaan persoonallisuutta ja rajattoman määrän erilaisia aihepiirejä. Kuvitukset muodostuvat esimerkiksi infograafisista kuvaajista tai laajemmista kampanjakuvituksista. Myös pienemmät kuvitukset, kuten ikonit, ovat yleinen tapa visualisoida tekstisisältöä.

Tyylisuunnan valinta

Tahdotko kuvitusten koostuvan yksinkertaisista muodoista ja brändiväreistä? Minimalistiset kuvitukset sopivat esimerkiksi sosiaalisen mediaan kanaviin, joissa huomio tulee vangita nopeasti. Yksityiskohtaisemmalla kuvituksella puolestaan voi viestiä laajojakin kokonaisuuksia. Esimerkiksi tuotteesta tai palvelusta on mahdollista tuoda pienillä kuvituksellisilla yksityiskohdilla esille uusia puolia. Yksityiskohtaisille kuvituksille, kuten yksinkertaisille, on omat paikkansa ja käyttökohteensa. Tärkeää on tietää jo ennen kuvituksen tilaamista, missä yhteyksissä sitä tullaan käyttämään ja miten laajoja viestejä sen avulla tahdotaan välittää.

Kuvitusten tyylisuunnan valitseminen voi tuntua haastavalta, sillä mahdollisuuksia on monia. Kuten kaikessa markkinoinnissa, valinta kannattaa aloittaa miettimällä omaa kohderyhmää. Millainen kuvitus vetoaa potentiaalisiin asiakkaisiin: ryhdikäs vai rennompi työjälki? Entä mitä kuvituksilla tahdotaan viestiä: kuvaavatko aiheet tarkasti yrityksesi toimialaa vai ovatko ne käsitteellisempiä? Leipomotuotteita myyvän yrityksen kuvitukset voivat olla lämpimiä ja käsin toteutettuja. Teknologia-alan yritys taas hyötyy enemmän digitaalisesta ja informatiivisesta kuvitusjäljestä.

Kuvitustyyliä kannattaa rinnastaa muuhun markkinointiin miettimällä esimerkiksi viestinnän tone-of-voicea: onko se tyyliltään informatiivista vai maalailevaa? Samantyylinen teksti ja kuvitus luovat yhtenäisyyttä.

Ennen kuvituksen tilaamista

Ennen kuvituksen tilaamista pienimuotoinen taustatyö voi auttaa hahmottamaan, millaista työjälkeä toivot kuvittajalta. Voit miettiä esimerkiksi sitä, millaisia onnistuneita kuvituksia olet nähnyt eri kanavissa ja herättävätkö suosikkibrändisi julkaisemat kuvitukset mielenkiintosi aina, kun scrollaat niiden ohi? Ja viimeisimpänä sekä tärkeimpänä kysymyksenä: sopisiko vastaava kuvitustyyli teidän yrityksellenne?

Lisää kuvituksesta ja graafisen suunnittelun palveluistamme voit lukea palvelut-sivultamme sekä blogistamme. Kiinnostuitko kuvituksista? Ota yhteyttä!

Aino Korpinen

Aino Korpinen
Graphic Designer
aino.korpinen@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: