Kuten olemme aikaisemmin #PuheKuplilla-blogissa kirjoittaneet, on tärkeää julkaista blogissa säännöllisesti ja suunnitella aiheet etukäteen, jotta ei ala lyömään tyhjää sinä päivänä, kun pitäisi olla jo kirjoittamassa. Mistä sitten niitä aiheita ylipäätään keksii, ja etenkin sellaisia, jotka kiinnostavat yrityksesi kohderyhmää?

Seuraa aikaasi

Mitä tällä hetkellä tapahtuu? Lue uutisia, etenkin omaan alaasi liittyen. Olisiko uutisissa jotakin ajankohtaista, johon voisit tarttua tietyllä näkökulmalla? Esimerkiksi #PuheKuplilla-blogissa tartuimme Pepsin someskandaaliin keväällä. Myös Twitteristä löytyy ajankohtaisia keskustelunaiheita, joista voi ammentaa aiheita myös blogiin.

Seuraa oman alasi blogeja sekä keskusteluja

Mistä muut toimijat alallasi kirjoittavat juuri nyt? Usein kun etsimme inspiraatiota tämän blogin aiheisiin, luemme paljon muiden saman alan toimijoiden tekstejä. Kopioimaan ei tietenkään pidä ruveta kenenkään tekstejä, mutta inspiraatiota voi ja on suotavaakin etsiä myös muiden kirjoituksista.

Opeta jotakin hyödyllistä seuraajillesi

Mitä voisit opettaa seuraajillesi? Mari kirjoitti pari viikkoa sitten Google Adwordsin mainoslaajennuksista ja siitä, miten niitä voidaan hyödyntää. Myös kaikki Facebookin ja Instagramin uudet ominaisuudet kuuluvat tähän opetuskategoriaan, joista mielellämme kerromme lukijoillemme. Löytyisikö sinunkin alaltasi jotakin konkreettista, josta voisit kertoa lukijoillesi?

Tärkeintä on, että suunnittelet huolella aiheet ja tekstit etukäteen. Kun aloitat hyvissä ajoin kartuttamaan aiheita, ei tarvitse panikoida viimeisenä iltana. Lisäksi aina kun sattumalta tulee hyvä aihe mieleen, kannattaa se kirjoittaa äkkiä muistiin! Parhaimmillaan hyvä yritysblogi on monipuolinen, helppolukuinen ja kiinnostava media yrityksellesi.

 

Suvi Asikainen
Lead Marketing Strategist, Co-Founder
Suvi on yritysviestinnän KTM, joka miettii jatkuvasti,
kuinka yritykset voisivat hyödyntää sosiaalista mediaa entistä paremmin oikeilla ja kiinnostavilla sisällöillä. 
Laitetaanko yhdessä yrityksesi somemarkkinointi ja sisällöt kuntoon?
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: