Mitä tarkoittaa, jos markkinointitoimisto päivittää somea yrityksenne puolesta?

Onko teidänkin yrityksessänne kaikilla kädet täynnä töitä, ja sosiaalisen median päivittäminen meinaa jäädä muiden töiden jalkoihin? Onko sosiaalisen median käyttönne suunnittelematonta ja epäsäännöllistä?

Voisiko sosiaalisen median suunnittelun ja päivittämisen ulkoistaa? Kyllä voi! Tässä blogitekstissä kerron, mitä se oikeasti tarkoittaa, kun markkinointitoimisto – eli tässä tapauksessa Kupli – päivittää somea puolestasi.

Ensin tehdään sisältösuunnitelma

Aluksi tietenkin täytyy miettiä se, mitä sisältöjä someen tulee: laadimme siis asiakkaalle sisältösuunnitelman. Tätä ennen pidämme yhteisen workshopin, joten asiakas voi vaikuttaa sisältöihin juuri niin paljon tai vähän kuin haluaa.

Sisältösuunnitelma tehdään vähintään 3 kuukaudelle, tyypillisesti puolelle vuodelle ja joskus jopa vuodelle. Sisältösuunnitelma toki elää, koska jokaisella yrityksellä voi tulla akuutteja tapahtumia tai muuta kiinnostavaa. Tärkeintä on, että jonkinlainen suunnitelma on valmiina.

Asiakas hyväksyy päivitykset – ja Kupli julkaisee ne

Kun sisältösuunnitelma on valmis, sovimme aina erikseen tuotantosyklin kunkin asiakkaan kanssa. Usein teemme sisältösuunnitelman pohjalta kahden viikon päivitykset kerralla, jonka jälkeen annamme ne asiakkaalle kommentoitaviksi, jonka jälkeen ne ovat valmiita julkaisuun. Voimme sopia, että päivitämme esimerkiksi Facebookia, Instagramia, Twitteriä, LinkedInia, tai vain osaa kanavista.

Me Kuplilla käytämme projektityökalu Asanaa, joka on äärimmäisen kätevä kalenterinäkymänsä ansiosta. Kun olemme suunnitelleet päivitykset, lähtee asiakkaalle viesti siitä, että hän voi käydä ne hyväksymässä. Jokaisen päivityksen kohdalle voi helposti tehdä muutoksia, jos niitä halutaan tehdä.

Kaikki päivitykset menevät asiakkaan kautta, eli vaikka yrityksenne käyttäisi markkinointitoimistoa, ei mikään päivitys mene someen ilman, että yrityksenne yhteyshenkilö on sen hyväksynyt.

Sosiaalisen median ulkoistaminen: säästä resursseja ja saa ideoita ”out-of-the-box”!

Kun ulkoistatte sosiaalisen median tekemisen, saatte laadukkaita ja kiinnostavia sisältöjä asiakaslähtöisesti. Lisäksi ideoita syntyy aivan eri tavalla verrattuna siihen, jos niitä mietitään vain oman yrityksen sisällä. Aikaanne vapautuu ydinliiketoimintaan, ja suunniteltujen sisältöjen myötä saatte lisää näkyvyyttä ja asiakkaita.

Kiinnostaako sosiaalisen median ulkoistaminen? Lue lisää tai ota yhteyttä, niin kerromme lisää!

Suvi Asikainen
Lead Marketing Strategist, Co-Founder
Suvi on yritysviestinnän KTM, joka miettii jatkuvasti,
kuinka yritykset voisivat hyödyntää sosiaalista mediaa entistä paremmin oikeilla ja kiinnostavilla sisällöillä. 
Laitetaanko yhdessä yrityksesi somemarkkinointi ja sisällöt kuntoon?
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


 

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: