Pysy aktiivisena kesälläkin – muista nämä asiat ennen lomille siirtymistä

Toukokuu on saatu taputeltua loppuun ja monella on jo toinen jalka kesälomien puolella. Kesä tarkoittaa kuitenkin myös liiketoiminnan hiljentymistä monille yrityksille. Moni tällöin myös virheellisesti olettaa, että markkinoinnin ja viestinnän voi laittaa täysin kesäteloille – näin ei kuitenkaan kannata tehdä. Pistä muistiin nämä viisi kohtaa, jotka kannattaa muistaa yrityksesi viestinnässä kesälläkin.

Viesti avainhenkilöiden lomasta selkeästi ja määritä lomavastaava

Aseta sähköpostiisi automaattinen viesti loma-ajastasi ja puhelimesi vastaajaan viesti sekä informoi asiakkaitasi ajoissa lomastasi, jotta he ehtivät vielä hoitaa kaiken haluamansa kanssasi. Lomasi aikana ohjaa asiakas vastuuhenkilön luo, jos asia on kiireellinen. Viestimällä selkeästi poissaolostasi asiakkaat eivät turhaudu, kun vastausta ei kuulukaan.

Suunnittele ja ennakoi

Jos yrityksessäsi ei ole lomien aikana ketään huolehtimassa viestinnästä, muista suunnitella kaikki valmiiksi. Tee sisällöt etukäteen ja ajasta julkaisut odottamaan, niin ne hoituvat myös lomasi aikana ja kanavasi pysyvät aktiivisina. Älä unohda myöskään päivittää blogiasi – ihmiset viettävät aikaa verkossa myös lomalla ja lukevat helposti mielenkiintoisia tekstejäsi lomapäivän ratoksi. Säännöllisellä julkaisutahdilla edistät hakukonenäkyvyyttäsi myös kesällä.

Muista uutiskirjeet

Älä lopeta uutiskirjeesi lähettämistä kesälläkään. Sen tilaajat ovat tottuneet saamaan kirjeesi tiettyyn aikaan, joten pidä rytmistä kiinni. Uutiskirjeen avulla myös viestit, että teillä tapahtuu kesälläkin ja pidät yrityksesi sidosryhmien mielessä. Vastaanottajilla saattaa olla jopa enemmän aikaa kesällä perehtyä lähettämäsi uutiskirjeen sisältöön. Suunnittele kirjeesi etukäteen ja ajasta lähetys.

Varmista mainoskampanjoiden toimivuus

Mainostamista ei kannata lopettaa kesäkuukausiksi, jotta verkkosivuille saadaan edelleen liikennettä. Muista kuitenkin tarkistaa ennen lomille lompsimista, että mainoksesi pysyvät ajankohtaisina myös poissa ollessasi ja budjetti riittää lomasi loppuun asti.

Hyödynnä vuodenaika

Voiko tuotteesi tai palvelusi liittää vuodenaikaan? Hyödynnä kesätunnelmat ja viesti toiminnastasi hauskasti ja rennosti, ja esittele hullunkurisiakin käyttökohteita tuotteellesi. Kesä on mahdollisuus näyttää persoonallisempi puoli yrityksestäsi ja ottaa rennompi ote viestintääsi.

Kupli on strateginen ja aikaansaava markkinointitoimisto Helsingissä. Lue palveluistamme ja ota yhteyttä!

 

Päivi Ruokolainen
Junior Copywriter
Päivi on Kuplin Junior Copywriter,
joka tuottaa eloisaa sisältöä ja on parhaimmillaan
sanallisten tehtävien äärellä.

paivi.ruokolainen@kupli.fi
+358 40 768 6496

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: