Digital Growth Academy on Saranen Consultingin järjestämä rekrytointikoulutus. Suoritamme työharjoitteluita eri yrityksissä ja meille järjestetään viikoittain Sarasen puolesta koulutuksia, joissa käymme kattavasti läpi eri digimarkkinoinnin osa-alueita. Koulutuksissa olemme päässeet kuuntelemaan alan ammattilaisten vinkkejä ja oppeja digimarkkinoinnin pariin. Koulutuspäivistä saa kattavan teoria osuuden ja sitä teoriaa pitäisi päästä hyödyntämään työharjoittelussa. Nyt kerron mitä oppeja on tarttunut matkaan mukaan!

Google Ads – kertausta omaan työhön

Kuplilla työtehtäviini kuuluu Google Ads -mainonta ja sen suunnittelu. Digital Growth Academyssa olen saanut käytännön työhöni teoreettista pohjaa koulutusten muodossa. Google Ads -koulutuspäivissä olemme käyneet kattavasti läpi sen toiminnan ja olen saanut lisää työkaluja sen työstämiseen. Google Adsin koulutuspäivät ovat olleet näiden lisäksi hyvä kertaus omaan työhön!

Google Analytics – teorian kautta käytäntöön

Google Analyticsista järjestetyt koulutuspäivät ovat hyödyttäneet paljon omaa työtäni.  Koulutuspäivissä olemme käyneet syvällisemmin Analyticsia, ja näistä päivistä on saanut hyvin kiinni, miten Analytics toimii ja miten sitä saa hyödynnettyä parhaiten. Näissä koulutuspäivissä on ollut sopivasti teoriaa ja käytännön harjoittelua, ja erityisesti Analyticsin koulutuspäivistä on jäänyt mieleen Analyticsin toimintaperiaate. Google Analytics vaatii käytännön harjoittelua ja sitä olen onneksi päässyt tekemään Kuplilla! Koulutuspäivien jälkeen on pitänyt suorittaa Googlen omia sertifikaatteja Analyticsista.

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimoinnista järjestetty koulutus oli hyvä ja kattava johdatus hakukoneoptimointiin. Olen Kuplilla päässyt tutustumaan hakukoneoptimoinnin ihmeelliseen maailmaan ja tämä koulutus antoi lisää tietoa optimointiin. Koulutuspäivästä erityisesti mieleen jäi uusi työkalu, joka tarkistaa hakukonesijoitukset.

Mikä on ollut parasta Digital Growth Academyssa?

Digital Growth Academy on ollut hyvä ja antoisa kokemus. Olen saanut kehittää itseäni digimarkkinoinnin pariin Kuplilla ja meillä on ihan mahtava porukka kasassa koulutuksessa. Koulutuspäivillä käydyt keskustelut ovat tuoneet uutta perspektiiviä omaan työhön ja ajattelumaailmaan.

Koulutuksessa ollaan käyty monipuolisesti eri aiheita digimarkkinointiin liittyen. Tämä on ollut hyvä ja mielenkiintoinen asia. Kaikki läpi käydyt aiheet eivät ole liittyneet työtehtäviini Kuplilla, mutta on hyvä päästä opiskelemaan myös itselleen vieraita aiheita: se on lisännyt ymmärrystä digimarkkinoinnista.

Camilla Söderlin
Digital Marketing Trainee
camilla.soderlin@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: