Näkyvyys Googlessa kannattaa

Digitaalisen markkinoinnin yhteydessä puhutaan väistämättä Googlesta. Google-markkinoinnin tärkeyttä painotetaan ja sen palveluita myydään kyllästymiseen asti. Myös me Kuplilla liputamme Googlen merkityksen puolesta markkinoinnin kanavana, ja siksi haluamme antaa sinulle nyt selkeät perustelut, miksi näkyvyys Googlessa kannattaa. Näiden kohtien jälkeen voit itse päättää, oletko samaa mieltä.

Psst! Jos et ole varma, mitä Google-markkinoinnilla tarkoitetaan, lue selitys digimarkkinoinnin pienestä sanakirjastamme.

1. Tavoittavuus

Suomessa tehdään Google-hakuja vuosittain yli kymmenen miljardia – päivittäin siis noin 30 miljoonaa hakua. Googlen kautta etsitään tietoa ja vastauksia kysymyksiin, jolloin näkyvyys Googlessa mahdollistaa, että yrityksesi näkyy asiakkaalle silloin, kun hän näitä vastauksia etsii.

2. Muistijälki

Tietoa etsitään siis tätä kautta valtavasti, jolloin Google-markkinoinnilla yritykselläsi on suuri mahdollisuus napata osansa tästä suuresta asiakaspotentiaalista. Näkymällä Googlessa pääset näiden mahdollisten asiakkaiden tietouteen, vaikka he eivät juuri sillä hetkellä mitään ostaisikaan. Kuitenkin kun ostopäätöksen tekeminen on ajankohtainen, he todennäköisemmin muistavat yrityksen, johon jo aikaisemmin ovat Googlessa törmänneet.

Henkilö, joka etsii tietoa tuotteesta tai palvelusta, on edennyt jo ostoprosessissaan ja on lähempänä lopullista päätöstä, joten hakutuloksissa näkyminen on loistava aika tavoittaa ihmiset.

3. Kohdennus

Kohdennus on todella tarkkaa Googlen maksetussa mainonnassa. Kohdennat muun muassa haluamillesi avainsanoille, sijainnille, kielelle ja kellonajalle. Tarkkaan hiottu kohdennus mahdollistaa budjettisi jokaisen sentin tehokkaan käytön – ja pienelläkin investoinnilla saa silloin tuloksia.

4. Edullisuus

Google-mainonta on edullista perinteisiin medioihin verrattuna ja maksat vain klikkauksista. Tarkalla kohdentamisella mainoksesi näkyy oikeille ihmisille, ja maksat vain, kun heistä joku kiinnostuu. Klikkauksen tapahtuessa jo pitkällä henkilön kääntäminen asiakkaaksi ja investointien kääntäminen tuotoksi.

5. Mitattavuus

Markkinoinnissa yksi tärkeimmistä asioista on mitattavuus. Google-markkinointia voi helposti seurata, ja toimintaa kehittää paremmaksi tuloksien perusteella. Voit esimerkiksi tutkia, mitkä avainsanat tuovat sivustollesi eniten liikennettä, mikä mainosteksti on ollut suosituin ja kuka poistuu heti klikattuaan sivustoltasi. Mitattavuus on markkinoinnin kehittämisen ja onnistumisen kulmakiviä.

Näkyvyys Googlessa tuo vielä monia muitakin hyötyjä, mutta listasimme konkreettisimmat ja meidän mielestä tärkeimmät asiat Googlesta puhuttaessa. Mitä mieltä sinä olet nyt – kannattaako näkyvyys Googlessa?

Koska uskomme Google-markkinointiin, tarjoamme myös asiakkaillemme tehokasta Google-mainontaa ja teemme yhdessä tuloksia.

 

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: