Vuosi 2020 lähestyy vauhdilla ja ensi vuoden markkinoinnin suunnittelu on ajankohtaista monessa yrityksessä. Mistä markkinoinnin suunnittelu kannattaa aloittaa ja mitä kaikkea on hyvä ottaa huomioon? Lataa opas markkinointisuunnitelman tekemiseen ja vie markkinoinnin tekeminen ensi vuonna uudelle tasolle. Mukana on myös pohja markkinointisuunnitelman tekemiseen.

Markkinointisuunnitelman avulla ryhtiä tekemiseen

Markkinointisuunnitelma on avain onnistuneeseen markkinointiin. Yrityksen markkinointisuunnitelma on käsikirja sille, miksi ja miten markkinointia tehdään. Ilman suunnitelmaa on vaikea tehdä toimenpiteitä, jotka vievät eteenpäin. Suunnittelematon toimintatapa harvoin tuo haluttuja tuloksia. Suunnitelma auttaa pitämään markkinoinnin jatkuvana toimintana ja hahmottamaan markkinointia kokonaisuutena.

Markkinointisuunnitelma koostuu eri osa-alueista, joita kannattaa miettiä tarkasti. Nämä osa-alueet on otettu oppaassamme huomioon:

  1. Markkinoinnin tavoitteet
  2. Kohderyhmät
  3. Kilpailuetu ja kilpailijat
  4. Arvolupaus ja mielikuva
  5. Markkinointikanavat ja toimenpiteet kanavissa
  6. Teemat, sisällöt ja sisältötyypit
  7. Resurssit
  8. Markkinoinnin mittarit

Jokaista osa-aluetta tarkastellaan oppaassa erikseen ja miettimällä vastaukset kaikkiin näihin, olet jo pitkällä suunnitelman tekemisessä.

Markkinointisuunnitelman pohja osana opasta

Loimme osaksi markkinoinnin suunnittelun opasta pohjan markkinointisuunnitelman tekemiseen. Tähän pohjaan voit kerätä tärkeät asiat ja tehdä suunnitelman yhdelle paperille, jota vilkaisemalla selviää minkälaisia toimia markkinointiin ollaan tekemässä seuraavina kuukausina.

Lataa siis alta opas markkinointisuunnitelman tekemiseen ja markkinointisuunnitelman pohja ja tee yrityksenne markkinoinnista entistä suunnitelmallisempaa. Ja jos tuntuu, että toivoisit sparrausta suunnitelman tekemiseen, ota yhteyttä!

 

Lataa opas ja markkinointisuunnitelman pohja

Latauslinkki lähetetään sinulle ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Tarkista myös roskapostikansio, jos viesti ei ole saapunut muutaman minuutin sisällä tilauksesta. Oppaan lataamalla hyväksyt henkilötietojen tallentamisen markkinointikäyttöön tietosuojaselosteen mukaisesti. 

 

 

 

Mari Orpana


Mari Orpana

Mietitäänkö yhdessä yrityksellenne parhaat keinot markkinointiin?
mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: