Pinterestin uusi opas tarjoaa vinkkejä markkinointiin

Pinterest on edelleen muihin verrattuna melko vähän hyödynnetty yritysten markkinoinnissa hyödynnettä kanava, vaikka sillä on 482 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää maailmanlaajuisesti. Pinterestiä kuitenkin käytetään paljon erityisesti inspiraation etsimiseen ja hankintojen suunnitteluun. Olisiko Pinterest teille hyödyllinen sosiaalisen median kanava?

Mikä Pinterest?

Jos et ole käyttänyt Pinterestiä, tässä lyhyt tiivistelmä kanavasta: Pinterest on siis sosiaalisen median alusta, joka toimii kuvien jakamiseen ja löytämiseen erilaisten ideoiden, harrastusten, muodin, sisustuksen ja monien muiden aiheiden parissa. Käyttäjät voivat tallentaa (”pinnailla”) kuvia ja linkkejä omiin kokoelmiinsa, jotka tunnetaan nimellä ”pinnit”. Pinterestiä käytetään usein inspiraation lähteenä erilaisten projektien suunnitteluun ja toteuttamiseen.

Pinterestistä voi hyötyä erityisesti sellaiset yritykset, jotka tarjoavat tuotteita tai palveluita nimenomaan yllämainittuihin teemoihin liittyen. Pinterest on hyvin visuaalinen kanava, joten kuvien pitää olla houkuttelevia.

Pinterestin uusi opas tarjoaa vinkkejä markkinointiin

Pinterest on juuri julkaissut uuden Pinterest Predicts Agency Insights Guide -oppaan, jossa tarkastellaan alustan yleistä ennusteraporttia ja annetaan lisävinkkejä markkinoijille, jotka haluavat hyödyntää näitä trendejä. 26-sivuinen aikakauslehtityyppinen opas sisältää joukon ohjeita Pin-kampanjoiden maksimoimiseksi hyödyntämällä sen datapohjaisia trendejä ja mukauttamalla kampanjasi käyttäjien käyttäytymisen mukaan.

Voit ladata oppaan täältä.

Ota yhteyttä, niin keskustellaan, voisiko teidän yrityksenne hyötyä Pinterest-markkinoinnista!

Suvi Asikainen
Asiakkuudet & myynti
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: