Taas on se aika vuodesta, kun vedetään yhteen mennyttä ja suunnataan katse tulevaisuuteen! Kuplin #PuheKuplilla-blogissa on tänäkin vuonna julkaistu huikea määrä uusia blogijulkaisuja markkinoinnin saloista, ja kokosimme nyt yhteen vuoden luetuimmat artikkelit. Jos et siis ole näihin vielä tutustunut, niin nyt on sille varmasti hyvä aika.

5. Graafinen ohjeisto kaiken visuaalisen viestinnän pohjana

Kunnioitettavalle viidennelle sijalle vuonna 2020 nousi graafiseen ohjeistoon sukeltava teksti helmikuulta. Graafinen ohjeisto tarkoittaa koottua aineistoa siitä, miltä yrityksen tai muun tahon viestintä näyttää, ja jutussa avataan tarkemmin sitä, mitä kaikkea ohjeistossa määritellään, ja mitä hyötyä tästä on. Käy lukemassa ja mieti, joko teidänkin olisi aika tehdä oma ohjeisto tai päivittää vanhaa!

4. Syrjäyttääkö Instagram Reels TikTokin?

Vuoden someuutuuksista luetuimpien listalle nousi Instagramin Reels-lanseeraus. Kelat eivät ainakaan vielä ole syrjäyttäneet esikuvaansa TikTokia, mutta ne ovat toki vähitellen kasvattaneet suosiotaan.

3. Osaava sisällöntuottaja voi parantaa brändiäsi ja näkyvyyttäsi

Sisällöntuottaja on tekstintuotannon ammattilainen. Hän voi kirjoittaa tekstit yrityksenne verkkosivuille, sosiaalisen median kanaviin, blogiin tai vaikkapa uutiskirjeisiin. Miten sisällöntuottaja pystyy tekemään brändinne mukaista tekstiä ja auttamaan yrityksenne näkyvyyttä verkossa? Jos kiinnostuit, voit lukea lisää artikkelista.

2. Ostopäätös – miten se syntyy?

Millaisen polun potentiaalinen asiakkaanne kulkee, ennen kuin hän on valmis ostamaan tarjoamanne tuotteen tai palvelun? Yleensä ostopäätös ei synny yhdellä istumalla, joten asiaa voi vauhdittaa suunnittelemalla ostopolun varrella olevat markkinoinnin mutkat huolella. Suunnitelmallisella markkinoinnilla helpotetaan asiakkaan tietä, kun hän löytää juuri hänelle suunnattuja sisältöjä silloin, kun niitä tarvitsee. Lue tarkemmin otsikkoa klikkaamalla!

1. Pieni brändisanakirja eli brändin 7 ydinkäsitteen määritelmät

Ykköspallille tällä kertaa nousi pieni brändisanakirja, josta voi tarkistaa, mitä eri käsitteet brändistä puhuttaessa tarkoittavat. Kupli onkin kuluneena vuonna ollut tekemässä brändäystä monelle asiakkaalle, palveluihimme voit tutustua paremmin Brändiuudistukset-alasivulla. Blogiartikkelin kautta pääset sisälle siihen, mitä uudistuksessa tai aivan uuden brändin rakentamisessa muiden asioiden ohella voidaan määritellä. Vahva brändäys auttaa kilpailijoista erottautumisessa!

 

Meillä on jo lukuisia blogitekstejä työn alla ensi vuodelle. Jos tuntuu, että missaat uudet julkaisumme, kelaa sivua vähän alaspäin ja laita tilaukseen uutiskirjeemme. Uusista julkaisuista ilmoitamme tietenkin myös sosiaalisessa mediassa, kanaviamme pääset seuraamaan sivun alalaidan linkkien kautta.

P.S. Vuoden suosituin postauksemme sosiaalisen median puolella tehtiin juuri ennen koronaeristyksen alkua; siinä kerrottiin Kauppalehden Kuplia käsittelevästä artikkelista. Katso julkaisu LinkedInistä ja Facebookista.

Tiia Moilanen

Tiia Moilanen
Digital Marketing Coordinator
tiia.moilanen@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: