Vuoden lopussa on aina aika pysähtyä hetkeksi ja katsoa taaksepäin. Markkinointiaiheisen #PuheKuplilla-blogimme osalta tämä tarkoittaa tietenkin vuoden luetuimpien artikkeleiden listaamista. Vuonna 2021 olemme kirjoittaneet paljon brändistä, ja nämä asiat ovatkin mukana luetuimpien listallamme. Brändejä vahvemmin kuitenkin mukaan nousevat ihmiset, me kuplilaiset.

5. Onko brändin ilmeen johtaminen turhaa?

Vuoden viidenneksi luetuin juttumme oli juuri brändiin liittyvä. Brändin ilme ja sen johtamisen tärkeys korostuvat jatkuvasti – enää ei ole tarpeen puhua vain siitä, että yrityksen yksittäisen visuaalisen elementin, esimerkiksi logon, tulee näkyä joka paikassa. Tarkoituksena ja tavoitteena on, että kaikki, mitä yritys tekee ja viestii, ilmentää sen brändiä. Mutta miten brändin ydin löydetään ja miten esimerkiksi design managementia voidaan hyödyntää visuaalisen ilmeen johtamisessa?

4. Elinaa viehättää markkinointialan monipuolisuus

Uusin kuplilainen Elina Skön aloitti meillä lokakuussa markkinoinnin suunnittelun harjoittelijana. Elina on aluksi perehtynyt etenkin Google-mainontaan, mutta tulee harjoittelun aikana perehtymään myös erityisesti sosiaalisen median mainontaan sekä markkinoinnin kokonaisvaltaiseen suunnitteluun. Käy lukemassa Elinan tarkempi esittely!

3. Verkkokauppiaan velvollisuudet – muistilista ilmoitettavista asioista

Kuluttajansuojalaki asettaa verkkokauppiaalle omat vastuut ja velvollisuudet verkkokaupassa ilmoitettavista tiedoista. Tässä alkuvuodesta julkaistussa jutussa käydään tiivistetysti läpi etämyyntiä koskevia säännöksiä, joita verkkokaupan tulee noudattaa. Näin toiminta on paitsi lainmukaista myös asiakasystävällistä.

2. Henna innostuu elämyksellisestä ja tunnerikkaasta markkinoinnista

Energinen Henna Viertoma aloitti työt Kuplin projektipäällikkönä maaliskuussa. Hän on stadilaistunut hyvinkääläinen, koulutukseltaan BBA, mutta MBA-tutkinto on jo työn alla. Keväällä Henna kertoi, miltä ensimmäiset viikot uudessa tiimissä ovat tuntuneet ja mitä hänen työhönsä kuuluu.

1. Yksikään markkinoinnin kanava ei ole tehokas

Vuoden 2021 luetuin #PuheKuplilla-artikkeli on Marin kirjoittama teksti markkinoinnin kanavien ja niissä tehtävien toimenpiteiden valinnasta. ”Olen viime aikoina törmännyt useamman kerran erityisesti sosiaalisen median keskusteluryhmissä pohdintaan siitä, mikä markkinoinnin kanava olisi tehokkain ja miksi yksittäinen kanava ei tuo tuloksia. Usein kanava on otettu käyttöön ilman sen kummempaa pohdintaa ajatuksella, että se toimii muillakin, niin toimii se varmasti myös meillä. Ja lopulta tulokset jäävät laihoiksi tai niitä ei saada ollenkaan.”

 

Siinä olivat vuoden luetuimmat artikkelimme, käy lukemassa artikkelit, ellet ole vielä käynyt! Täältä löydät kaikki vuoden 2021 ja myös sitä ennen julkaistut #PuheKuplilla-blogin tekstit. Jos haluat pysyä kärryillä jatkossa, tilaa kuukausittain lähetettävä uutiskirjeemme alta tai seuraa meitä somessa: LinkedInissä, Instagramissa tai Facebookissa.

Tiia Moilanen

Tiia Moilanen
Markkinoinnin suunnittelija
tiia.moilanen@kupli.fi

Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: