Sannan työpäivä – millainen on kuukauden ensimmäinen maanantai markkinointitoimistossa?

Kuplilla kuukauden ensimmäiset päivät ovat yleensä varsin työntäyteisiä eikä tämänkertainenkaan ollut poikkeus. Lisämausteen työpäivälle loi se, että kolmen kuukauden harjoittelujaksoni Kuplilla on nyt ohi ja työskentely jatkuu tästä eteenpäin projektikoordinaattorin tittelillä. Tervetuloa lukemaan, millainen työpäiväni oli kuukauden ensimmäisenä maanantaina markkinointitoimistossa!

8.45

Saavun toimistolle ja laitan kahvin tippumaan. Vaihdan Sohvin kanssa viikonlopun kuulumiset ja mutustelen aamupalan samalla, kun kone käynnistyy.

Teemme asiakkaalle mediaseurantaa, joten käyn ensimmäisenä työtehtävänä läpi asiakkaan toimialaan liittyviä ajankohtaisia uutisia. Tämä on sopivan pehmeä laskeutuminen viikkoon ja samalla mielenkiintoinen tapa aloittaa päivä.

Siirryn seuraavaksi Google Ads -kampanjoiden pariin. Uuden asiakkaan mainoskampanjat pyörähtivät käyntiin viime viikon lopussa, joten käyn läpi viikonlopun aikana saatuja tuloksia. Muokkaan avainsanojen hintatarjouksia sekä lisään muutamia hakutermejä negatiivisiin avainsanoihin.

9.30

Viikon aloituspalaveri. Mari on tämän viikon poissa toimistolta, joten käymme Sohvin ja Suvin kanssa läpi viikon aikataulua sekä jaamme akuutteja työtehtäviä. Omalta osaltani tärkeimmät tehtävät tällä viikolla ovat asiakkaiden Google Ads -kampanjaraportit marraskuulta, uuden verkkosivuprojektin aloittaminen sekä muutaman blogikirjoituksen viimeistely.

9.45

Aloitan Google Ads -raporttien luonnin asiakkaasta, jolla pyörähti viikonloppuna käyntiin joulukampanja. Vilkaisen ensimmäisenä uuden kampanjan tilanteen, jonka jälkeen käyn läpi muiden kampanjoiden kehitystä sekä teen tarvittavia muutoksia niihin. Saatujen tulosten lisäksi kirjaan raporttiin ylös huomiot ja tehdyt muutokset. Kun raportti on valmis, siirryn seuraavan asiakkaan mainoskampanjoiden pariin.

12.25

Uppoudun laatimaan raportteja, kunnes kurniva vatsa pakottaa keskeyttämään työt hetkeksi. Onneksi on omat eväät mukana, joten vatsa saa nopeasti kaipaamaansa ravintoa. Lounaan jälkeen palaan jälleen Google Adsin pariin.

13.40

Pidän ajatustauon mainoskampanjoista, sillä eräältä asiakkaalta tuli tälle päivälle akuutti kuvanmuokkauspyyntö. Teen kuvasta muutamia eri versioita ja tallennan ne lähetettäviksi.

Seuraavaksi siirryn verkkosivuanalytiikan pariin. Teen asiakkaalle Google Analytics -raportin marraskuun kävijätilastoista ja muutoksista edelliskuukausiin verrattuna.

14.50

Päivän viimeisen Google Ads -raportin vuoro. Lähetän valmiit raportit eteenpäin asiakkaille ja kirjaan ylös, mitä seuraavana päivänä pitäisi vielä hoitaa.

16.35

Kirjoitan päivän lopuksi blogikirjoitusta eli juurikin tätä, mitä juuri nyt luet. Vaikka raportointi saattaa ainakin sanana kuulostaa tylsältä ja puuduttavalta, todellisuudessa mainoskampanjoiden luominen, kehittäminen ja tulosten seuraaminen on yksi tämän työn parhaista puolista!

16.50

Kotiinlähdön aika. Lähden toimistolta viimeisenä, joten sammutan valot perässäni. Tavallisesta maanantaista poiketen pääsen töiden jälkeen ravintolaan herkuttelemaan.

Lue myös jutut Sohvin, Suvin ja Marin työpäivistä.

Sanna Pyylampi

Sanna Pyylampi
Project Coordinator
Sanna on Google-mainonnan ja verkkosivujen suunnittelija, joka innostuu tuloksen tekemisestä ja muutosten aikaansaamisesta.
sanna.pyylampi@kupli.fi

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi:


Tilaa Kuplin uutiskirje suoraan sähköpostiisi: