Sisällöntuotanto on terminä melko laaja. Sisällöntuotannolla voidaan tarkoittaa sekä tekstisisällöntuotantoa että kuvasisältöä, mutta tyypillisesti sisällöntuotantoa ajatellaan teksti edellä. Kuvat ovat kuitenkin ehdottoman tärkeitä joka kanavassa, ja niiden olisi hyvä viestiä tekstin kanssa samaa kieltä. Tässä tekstissä keskitytään nimenomaan tekstisisällön tuotantoon.

Yritykset tarvitsevat sisällöntuotantoa monessa kanavassa

Nykyajan markkinointia on vaikea tehdä ilman, että se sisältää myös sisällöntuotantoa. Lähes kaikki tekstisisältöjen tekeminen onkin sisällöntuotantoa, mutta mainostekstien tekemisessä puhutaan usein copy writingistä. Lue tästä jutusta, mikä on copy writingin ja sisällöntuotannon ero.

Sisällöntuotantoa on niin verkkosivutekstien teko, blogitekstien kirjoittaminen sekä esimerkiksi somepäivitysten kirjoittaminen. Myös tiedotteiden tekeminen on pitkälti sisällöntuotantoa. Lisäksi tietysti printtimateriaaleihin menevät tekstien laatiminen voidaan nähdä sisällöntuotantona.

Sisällöntuotannolla on paljon hyötyjä

Miksi sitten laadukasta sisällöntuotantoa kannattaa tehdä? Syitä on paljon. Optimoidut verkkosivusisällöt nostavat verkkosivunne esille hakukoneissa. Hakukoneoptimoinnin tulisikin olla osa verkkosivujen sisällöntuotantoa. Muista kuitenkin, ettet tee hakukoneoptimointia laadun tai ymmärrettävyyden kustannuksella.

Lisäksi sisällöntuotannolla voidaan tavoittaa potentiaaliset asiakkaanne juuri heitä kiinnostavilla aiheilla, ja tarjota heille kiinnostavaa sisältöä eri ostopolun vaiheisiin. Hyvän sisällön avulla voidaan tuoda esiin yrityksen asiantuntijuutta ja ammattitaitoa.

Hyvä sisältö on harkittua ja oikeille kohderyhmille suunnattua

Sisältöjä on nykyään niin paljon, että pelkästään sillä, että tuottaa tekstejä tai somepäivityksiä, ei enää pääse erottumaan. Sisällöntuotantoa onkin syytä tehdä harkitusti ja kohdennetusti oikeille kohderyhmille. Yrityksesi sisällöntuotanto ja sen laatu heijastuu suoraan mielikuvaan yrityksestä sekä sen tuotteita ja palveluista.

Sisältöstrategia auttaa löytämään punaisen langan sisällöntuotannolle

Miten sitten laadukasta sisältöä voi lähteä suunnittelemaan ja tekemään? Suosittelemme aina sisältöstrategian laatimista .Sisältöstrategia on nimensä mukaisesti sisältöjen taustalla oleva strategia, joka vaikuttaa kaikkien yrityksen julkaisemien sisältöjen suunnitteluun ja tekemiseen. Monesti sisältöstrategiasta puhutaan, kun tarkoitetaan esimerkiksi pelkästään sosiaalisen median sisältöjen ja blogisisältöjen taustalla olevaa strategiaa. Kun luodaan huolellinen strategia, varmistetaan se, että tekeminen vie aina kohti tavoitteita, eikä sisältöjä vahingossakaan tehdä huvin vuoksi, vaan niillä on aina jokin tavoite. Lue täältä lisää sisältöstrategiasta.

Kupli tarjoaa sisällöntuotantoa esimerkiksi verkkosivuille, blogiin ja sosiaalisen median kanaviin.

Suvi Asikainen

Suvi Asikainen
Asiakkuudet & myynti
suvi.asikainen@kupli.fi
+358 40 584 6080

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: