Verkkosivuvierailijat voidaan jakaa karkeasti niihin, jotka ovat sivustolla käymässä ensimmäistä kertaa ja niihin, jotka palaavat sivulle uudelleen. Markkinoinnin tarkoitus on saada potentiaaliset asiakkaanne kiinnostumaan yrityksestä ja sen tarjoomasta sekä pidemmällä aikavälillä sitoutumaan yritykseen. Tämä kaikki tapahtuu harvemmin yhdellä kertaa, ja kuten Tiia kirjoitti viime viikolla siitä, miten ostopäätös syntyy, tarvitaan vierailuja verkkosivustolla pääsääntöisesti useampi kuin yksi. Miten sitten saada potentiaaliset asiakkaat palaamaan sivustolle uudelleen?

1. Uudelleenmarkkinointi

Uudelleenmarkkinointi on yksi suoraviivaisimmista keinoista saada ne kävijät, jotka ovat vierailleet verkkosivustollanne aiemmin, palaamaan uudelleen sivustolle. Kirjoitimmekin blogiimme uudelleenmarkkinoinnista ja sen mahdollisuuksista aiemmin.

2. Blogitekstien tai muun uuden sisällön säännöllinen julkaiseminen

Me Kuplilla kirjoitamme blogia kahdesti viikossa vuoden ympäri. Tämä tarkoittaa sitä, että osa verkkosivujen kävijöistämme tietää jo, että uutta sisältöä löytyy blogistamme viikoittain ja osaavat tulla etsimään uusimpia kirjoituksia. Samoin asiakkaillemme kirjoitettavat sisällöt ilmestyvät säännöllisesti, joten heidän asiakkaansa tietävät odottaa uutta sisältöä jatkuvasti. Suosittelemmekin julkaisemaan kiinnostavaa sisältöä verkkosivuilla jatkuvasti niin kävijät tietävät odottaa sitä. Aiemmasta blogitekstistämme voit lukea, miten yritysblogin voi ulkoistaa.

3. Sähköpostimarkkinointi ja uutiskirjeet

Luomalla uutiskirjeitä ja lähettämällä niitä kerätylle listalle, muistutat kävijöitä yrityksestänne aika ajoin. Kun uutiskirjeessä on kiinnostavia linkkejä verkkosivustollenne, myös kävijät palaavat näiden linkkien kautta sivustollenne.

4. Sosiaalisen median hyödyntäminen

Sosiaalinen media on erinomainen tapa sitouttaa kohderyhmä ja saada heidät palaamaan verkkosivustolle yhä uudelleen ja uudelleen. Someen kannattaakin jakaa aina uusimpia uutisia, kuulumisia ja blogitekstejä, jotta seuraajat tietävät, että sivustolla on uutta mielenkiintoista luettavaa.

Näillä neljällä keinolla saat kävijät helposti palaamaan uudelleen sivustollenne ja sitoutumaan yritykseenne, joten ota nämä keinot käyttöön heti!

 

Mari Orpana


Mari Orpana

mari.orpana@kupli.fi
+358 40 480 3882

Tilaa kooste kuukauden parhaista blogiteksteistä suoraan sähköpostiisi: